Santa Rosa - Podjetje Iva Boscarola je z letalom Taurus G4 zmagalo na Nasinem natečaju za najbolj učinkovito električno letalo. Taurus G4, ki je prvo letalo na električni pogon s kapaciteto štirih potnikov, je tako premagalo edinega resnejšega konkurenta, letalo nemške ekipe E - Genius.
»Ta zmaga ni primerljiva s prvima dvema. To je zmaga električnih letal, ki se bodo v prihodnje lahko primerjala z letali na bencinski pogon,« je sinoči, potem ko je že tretjič zapored prejel nagrado Nase za letalo prihodnosti – poleti leta 2008 je namreč njegova posadka v Virusu SW na mednarodnem tekmovanju malih osebnih letal Nasa General Aviation Technology Challenge v ZDA že uspešno branila prvo mesto iz leta 2007 – za Delo povedal Ivo Boscarol, lastnik in direktor Pipistrela.
Tokrat si je laskavo lovoriko najboljšega na tekmovanju, ki se letos lahko pohvali z rekordno vrednostjo nagrade v višini 1,65 milijona ameriških dolarjev, prislužil s taurusom G4, prvim štirisedežnim letalom na električni pogon, ki je kdaj letelo in ki je nastalo tako, da so med sabo povezali dva trupa letala Taurus Electro ter ju spojili s pet metrov dolgo sekcijo, na kateri je nameščen električni oziroma hibridni pogon. »Nagrada nam pomeni veliko moralno podporo, povrnitev stroškov z dosedanjim načrtovanjem letala in seveda dobro podlago za naprej. Zdaj smo še bolj prepričani sami vase, saj se je uresničilo to, kar smo si želeli, rezultati pa so še boljši od načrtovanih,« je bil sinoči navdušen Boscarol.
V Pipistrelu so včeraj tudi izzvali organizatorje tekmovanja, Naso in Google, da na prihodnjem natečaju postavijo še višje cilje. »Tako bi lahko uresničili zamisel o nadzvočnem električnem letalu,« pravi Boscarol. Ajdovsko podjetje, ki si je lani prislužilo naslov najbolj inovativnega podjetja v Evropi, je sinoči pravzaprav slavilo dvakrat: drugo mesto Nasinega natečaja je namreč pripadlo nemški ekipi z E-Geniusom, Pipistrelovim predelanim Taurusom. Zanje so Ajdovci dostavili podaljšana krila in trup, ki so ga predelali, in v rep montirali slovenski motor.
»Nagrada je lepa promocija za Slovenijo. Takšno promocijo v tem trenutku zelo potrebujemo,« je prepričan Boscarol. Pipistrel, ki je na tokratnem tekmovanju sodeloval z ekipo s Penn State University pod vodstvom dr. Jack Lagelaana, saj mora biti ekipa uradno ameriška, je od agencije Nasa sicer že prejel ponudbo, da bi njihov zmagovalni taurus G4 ostal v njenem letalskem muzeju.
Že pred razglasitvijo rezultatov na tekmovanju Nasa Green Flight Challenge je bila ekipa Pipistrel zelo optimistična. Na tekmovanju so namreč presegli zastavljene cilje.
Ivo Boscarol pa je s svojim podjetjem na področju aeronavtike oral ledino že prej - leta 2007 je bilo namreč njihovo letalo Taurus Electro prvo dvosedežno električno letalo na svetu.
Predstavnik ekipe Pipistrel je napovedal, da bo v desetih letih letalo na električni pogon prebilo zvočni zid.
Joe Parrish, vršilec dolžnosti glavnega tehnologa pri Nasi, je povedal, da je Pipistrel s svojim letalom prihodnost letal na električni pogon premaknil iz polja znanstvene fantastike v svet realnosti.
Letala so morala na tekmovanju preleteti 200 milj s hitrostjo najmanj 100 milj na uro, poraba bencina pa ni smela biti večja od ene galone (3,79 litra) goriva na potnika. Letali ekipe Pipistrel in ekipe E-Genius sta
porabila skoraj polovico manj goriva.
Pipistrel je za zmago dobil najvišjo nagrado v zgodovini letalskih tekmovanj - 1,65 milijona dolarjev. Vendar je vidnost, ki jo prinaša zmaga, vredna še desetkrat več, menijo pri Wall Street Journalu. Privlačijo namreč pozornost potencialnih vlagateljev, ki lahko vidijo tehnično dovršen izdelek, v katerega se splača vlagati.