Pipistrel v prihodnje še v Iran, Indijo in Kazahstan

Ivo Boscarol je prejel nagrado časnika Finance za izjemne dosežke v gospodarstvu za leto 2011.

Objavljeno
17. november 2011 16.18
Posodobljeno
17. november 2011 17.30
Katja Željan, Nova Gorica
Katja Željan, Nova Gorica

Ajdovščina – »Podjetniki moramo biti najprej prepričani vase, se znajti in preživeti. Tistim podjetjem, ki imajo potencial, pa je treba zagotoviti konkurenčnejše razmere za delovanje,« je povedal direktor ajdovskega Pipistrela Ivo Boscarol.

Prepričan je, da bo imela prihodnja vlada ključno vlogo pri tem, ali bo država povečala konkurenčnost svojega gospodarstva ali ne. V Pipistrelu očitno ne bodo čakali na boljše razmere za nadaljnjo širitev v Sloveniji, saj že razmišljajo o selitvi dela proizvodnje v Italijo, Iran, Indijo in tudi Kazahstan. Na tem področju so najbolj znani njihovi načrti v sosednji Italiji, in sicer na letališču Roje v Gorici. K odločitvi je precej pripomoglo dejstvo, da Slovenija še ni ratificirala bilateralnega sporazuma z ZDA s področja letalske varnosti in priznavanja certifikatov, kar Američani od države proizvajalke zahtevajo, to pa pomeni, da Pipistrel na ameriški trg ne more izvažati. Ker Italija ta sporazum ima, je Boscarol doslej že večkrat omenil možnost, da bi del proizvodnje v prihodnje preselili k sosedom, iz Rima pa so že lani dobili tudi koncesijo za gradnjo na letališču v Gorici. »Čisto normalno je, da se globalno podjetje organizira tako, da lahko posluje na najboljši možni način. V Italiji smo za naložbo že pridobili vso potrebno dokumentacijo in dovoljenja, zato računam, da bomo leta 2014 lahko začeli redno serijsko proizvodnjo Panthere,« je za Delo včeraj povedal Ivo Boscarol. Gre za prvo štirisedežno letalo, ki je zaradi električnega pogona pri vzletu in pristanku za okolico skoraj neslišno.

V Pipistrelu z zanimanjem pričakujejo tudi rezultate razpisa indijske vlade za dobavo 194 ultralahkih letal. Kot je znano, se je Ajdovcem pred meseci že uspelo uvrstiti med devet najresnejših tekmecev za dokončno prodajo svojih letal. »Eden od naših konkurentov se je pritožil, da je bil razpis preveč pisan na kožo našim letalom. Zdaj čakamo, kako se bodo odločili. V Indiji gredo zadeve zelo počasi, a smo optimisti,« pravi Boscarol. Po njegovih besedah bi morala biti odločitev znana do konca leta 2013, če bi Ajdovcem na razpisu uspelo, pa bi to pomenilo 15-letni posel v višini več deset milijonov evrov. V Pipistrelu so za zahtevne potrebe naročnika že izdelali ultralahko letalo Pipistrel Garud (indijski mitološki ptič). Gre za šolsko letalo, ki je prilagojeno posebnim podnebnim razmeram v Indiji, namenjeno pa bi bilo lahko šolanju pilotov kadetov indijske vojske.

V ajdovskem podjetju bodo letošnje poslovno leto sklenili z nekoliko večjo realizacijo kot lani, dobiček pa bo primerljiv, pravi Boscarol. »Še vedno smo med stotimi največjimi slovenskimi izvozniki, povprečno plačo imamo 2400 evrov bruto, v tem trenutku nas je v podjetju 70 zaposlenih. Zadovoljen sem tudi, ker se začenjamo zelo močno usmerjati v razvoj, tudi za druge naročnike, s čimer zmanjšujemo odvisnost od naše primarne dejavnosti.«

Pipistrel je danes gostil slovenskega predsednika dr. Danila Türka, ki jim je nedavno podelil najvišje državno odlikovanje. »Pipistrel je svetovno ime. Želel bi, da bi bil za Slovenijo tako ime, kot je Nokia za Finsko. Dobro bi bilo, da bi se Pipistrel poleg Italije v prihodnje širil še drugam. Tako se vzpostavlja nova paradigma industrijskega razvoja, ki mora biti zeleno orientirana oziroma ekološko napredna in tehnološko vrhunska. Pipistrel vse to ima in to je potencial, ki bi lahko Sloveniji še veliko prinesel,« je menil Türk.