Pipistrelovo električno letalo poletelo

Ajdovsko podjetje bo šolsko dvosedežno letalo serijsko začelo izdelovati prihodnje leto, predvidena cena bo 100.000 evrov.

Objavljeno
25. avgust 2014 12.22
lvu/boscarol
Ba. Pa., gospodarstvo, STA
Ba. Pa., gospodarstvo, STA
Ljubljana − Pipistrel bo na letalski prireditvi Salon de Blois v Franciji, ki bo potekala ta konec tedna, premierno predstavil inovativen koncept šolskega dvosedežnega električnega letala WATTsUP. Ajdovsko podjetje bo letalo začelo serijsko izdelovati prihodnje leto, predvidena tržna cena brez DDV bo pod 100.000 evri, so sporočili iz Pipistrela.

Model WATTsUP, ki ga je Pipistrel predstavil ob praznovanju 25-letnice podjetja, predstavlja naslednjo generacijo električnih letal. Razvili so ga v sodelovanju s podjetjem Siemens, ki je zagotovilo glavne komponente električnega pogona. Prav vsak posamezen element letala je bil izpopolnjen z namenom, da bi bil lažji, bolj učinkovit in bolj zanesljiv. 85 kilovatov močan električni motor tehta le 14 kilogramov.

Nova generacija upravljanja energije

Letalo je zasnovano na podlagi preizkušenih Pipistrelovih letal, kakršnih nekaj sto leti po vsem svetu. Sedemnajst kilovatih ur močan baterijski komplet je z novo generacijo Pipistrelove tehnologije upravljanja energije ter baterij zasnovan tako, da se lahko bodisi zamenja v nekaj minutah bodisi napolni v manj kot uri. V primeru odpovedi enega seta baterij ga popolnoma nadomesti drugi.

Zmogljivost dvosedežnega električnega vadbenega letala WATTsUP je prilagojena potrebam letalskih šol. Odlikujejo ga kratka vzletna razdalja, dviganje z več kot petimi metri na sekundo in zmožnost letenja najmanj eno uro z dodatno 30-minutno rezervo. Prilagojeno je letenju v tako imenovanih šolskih krogih, tako da se pri vsakokratnem spuščanju povrne 13 odstotkov energije, kar povečuje trajanje letenja, poveča kot spuščanja in omogoča pristanke na kratke steze.

Nižji stroški šolanja pilotov

Direktor Pipistrela Ivo Boscarol je povedal, da je zaradi nenehne rasti stroškov goriva nujno, da »zmanjšamo stroške šolanja pilotov. Naša rešitev je prvo povsem električno vadbeno letalo. Tehnologija, ki smo jo razvili prav za to letalo, zniža začetne stroške poučevanja pilotov za kar 70 odstotkov in letenje naredi bolj dostopno kot doslej.«

Letalo WATTsUP izpolnjuje evropske kriterije ultralahkih letal in mednarodne tehnične kriterije lahkih športnih letal (LSA) ter tudi standarde za električne letalske pogone. Pridobilo je že certifikat v Franciji.

»Pričakujemo, da mu bodo kmalu sledili certifikati drugih držav, zlasti ZDA. Za ta namen smo pri upravi ameriškega letalstva (FAA) že zaprosili za dovoljenje za šolanje na njem v kategoriji lahkih športnih letal. Letalo WATTsUP je naš peti projekt na področju električnega letalstva in drugi, ki se bo serijsko izdeloval ter prodajal,« je še poudaril Boscarol.