Pircu in Runjaku namesto odpravnine začasna služba v SDH

Danes izredna seja nadzornikov SDH o Palomi, o Adrii Airways pa še nič.

Objavljeno
18. november 2015 18.39
Paloma
Maja Grgič, Aleš Stergar, gospodarstvo
Maja Grgič, Aleš Stergar, gospodarstvo
Ljubljana – Novo vodstvo SDH je s članoma prejšnje uprave doseglo kompromisno rešitev. Matej Pirc in Matej Runjak sta v družbi za določeno obdobje sprejela vodstveni delovni mesti. Kot je razumeti, gre za rešitev, ki bo nadomestila odpravnino, ki bi jima sicer pripadla ob razrešitvi.

Uprava Slovenskega državnega holdinga (SDH) je uredila pogodbeno razmerje z Matejem Pircem in Matejem Runjakom, pojasnjujejo na SDH. Kaj natančno so se dogovorili, pa ne želi razkriti nobena od strani. »V skladu z določili njunih dosedanjih pogodb o zaposlitvi jima je bilo ponujeno ustrezno vodstveno delovno mesto, ki sta ga sprejela. Podrobnosti vsebine novih pogodb o zaposlitvi in sporazumov SDH ne more razkrivati,« odgovarjajo na SDH. Neuradno pa je mogoče izvedeti, da Pirc in Runjak na SDH ostajata za določen čas, iz česar je mogoče sklepati, da gre za kompromisno rešitev namesto odpravnine, ki bi sicer znašala 60.000 evrov.

Že danes pa naj bi se po naših informacijah na izredni seji ponovno sestali nadzorniki SDH, ki bodo na dnevnem redu menda imeli dokapitalizacijo Palome. V SDH tega ne komentirajo. Kot smo v Delu že razkrili, je bil kot najboljši ponudnik menda izbran poljski sklad Abris. Ta naj bi za dokapitalizacijo Palome ponujal 15 milijonov evrov in s tem pridobil polovični delež, nato pa SDH, ki je zdaj 71-odstotni lastnik, za njegov delež ponudil še 10 milijonov evrov. Dokapitalizacijska skupščina Palome naj bila sklicana kmalu.

Še nič o usodi Adrie Airways

Nadzorniki SDH pa, kot kaže, danes ne bodo obravnavali načrta upravljanja Adrie Airways in njene dokapitalizacije. Kot nam je uspelo izvedeti, zato ker uprava SDH glede možnih scenarijev rešitve te družbe še ni sprejela odločitve. Vse skupaj je še dodatno zapletla napovedana stavka pilotov Adrie, ki zahtevajo višje plače. Poročali smo že, da vodstvo SDH preračunava, kaj je za državo ceneje – dokapitalizacija ali stečaj Adrie, pri čemer je pri prvi rešitvi treba paziti, da ne gre za nedovoljeno državno pomoč. SDH je zato Adrii priporočil preložitev dokapitalizacijske skupščine delničarjev, ki je sklicana za 23. november. »SDH se še vedno v okviru postopka prodaje intenzivno pogaja z investitorji kot tudi ostalimi deležniki družbe. V teh zahtevnih razmerah je cilj izpogajati čimboljše pogoje za prodajo družbe in za delovanje Adrie Airways v prihodnje,« so pojasnili na SDH.

Čeprav imajo nedržavni delničarji v Adrii Airways zanemarljive lastniške deleže, so k državnemu predlogu sklepov dokapitalizacijske skupščine v društvu Mali delničarji Slovenije dodali nasprotni predlog, po katerem naj bi do največ osemmilijonske dokapitalizacije prišlo le v primeru, če bi poslovodstvo Adrie Airways ugotovilo, da so poslovni rezultati v devetmesečju, ocena letošnjega poslovanja in napoved za prihodnje leto takšni, da je dokapitalizacija res nujno potrebna in bi bilo brez nje ogroženo tekoče poslovanje.

Prav stečajna grožnja naj bi se pred dnevi, ko je Adria Airways za eno leto do leta in pol prevzela letenje estonskih vprašanj, zmanjšala, hkrati pa povečala vrednost AA. Stavkovne zahteve jo vsekakor znižujejo. Kaj, če sploh, so se piloti in poslovodstvo dogovorili na včerajšnjih pogajanjih, ob zaključevanju redakcije ni bilo znano.