Pod žarometom: Rudolf Skobe

»Brezkompromisno, agresivno, odločno.« Pridevniki, s katerimi so ga označevali, ko so ga nadzorniki Telekoma imenovali na čelo družbe.

Objavljeno
12. julij 2012 20.16
Matjaž Ropret, gospodarstvo
Matjaž Ropret, gospodarstvo
Malokrat se zgodi, da na vrh podjetja pride notranji veteran, pa je o njem znanega tako malo kot pri Rudolfu Skobetu. Novi predsednik uprave Telekoma Slovenije – položaj bo zasedel prvega septembra – je tam zaposlen že 16 let, več kot polovico tega obdobja na vodilnih položajih. In vendar v javnosti ni znan in tudi v operaterskih krogih o njem bolj ugibajo, ko jih sprašujemo, kaj pričakujejo od novega šefa Telekoma.

»Brezkompromisno, agresivno, odločno.« To je bilo nekaj pridevnikov, s katerimi so ga označevali v sredo, ko so ga nadzorniki Telekoma imenovali na čelo družbe. Take »vrline« mu je pripisoval tudi prvi nadzornik Tomaž Berginc. Mislil je predvsem na to, da bo Skobe znal odločno uvajati nove storitve in tehnologije ter jih agresivno tržiti, medtem ko tisti, ki ga poznajo že dlje časa in spremljajo njegove poslovne poteze, vedo povedati, da je v preteklosti odigral kar pomembno vlogi pri Telekomovi agresivnosti, s katero se je na prelomu tisočletja znebil večjega dela izzivalcev iz časa začetkov interneta.

Magistru poslovodenja in organizacije ter univerzitetnemu diplomiranemu inženirju elektrotehnike pripisujejo še nekaj drugih lastnosti. Po uradni različici ima veliko tehničnega znanja in se dobro znajde v vodstvenih vlogah. Po malo manj uradni pa tudi zna poslušati in se prilagajati, večinoma v lastno dobro. Med drugim se je poslovnih veščin učil pri Miranu Krambergerju, ki je prav tako slovel po brezkompromisnosti in agresivnosti. Pri nekaj več kot 30. letih je postal direktor prodaje in marketinga v takrat še samostojnem Siolu, ko se je po Berginčevem odhodu zavihtel na vrh tega hčerinskega Telekomovega podjetja je bil star 33 let, Telekom bo prevzel pri 39. letih.

Že v zadnjih mesecih je bil idejni vodja najbolj odmevnih projektov vodilnega slovenskega telekomunikacijskega operaterja, predvsem vzpostavljanja novega televizijskega kanala in (vsebinske) preobrazbe spletnega portala. Zdaj ga čakajo še drugi izzivi. Berginc je omenjal ustavitev padanja tržnih deležev, lahko pa dodamo še Telekomovo vse manjšo konkurenčnost, zaostajanje v tehnološkem smislu, milijonske tožbe, ki visijo nad podjetjem, in morebitno prodajo. Ni presenetljivo, da se Ivica Kranjčević umika mlajšim močem.