Podjetniške zvezde 2015: Dva nova trga za pakete v Romuniji in Grčiji

Zagonsko podjetje Eurosender bo v kratkem odprlo pisarno v londonskem pospeševalniku Level39.

Objavljeno
08. december 2015 16.41
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin
Ekipa slovenskega zagonskega podjetja Eurosender uspešno širi svojo storitev cenejšega pošiljanja paketov po evropskih trgih. Več kot 90 odstotkov prometa ustvarijo na tujih trgih, prisotni so že v 26 državah. Naslednji trg, kamor se širijo, je Romunija.

Eden od treh soustanoviteljev podjetja, Tim Potočnik, pravi, da je ta trg zanje zanimiv zaradi številnih izseljencev, ki pošiljajo domov pakete. Februarja bodo zagnali tudi grški trg, kjer je malo konkurentov. Temu primerno širijo tudi ekipo in iščejo predvsem romunsko in grško govoreče sodelavce s področja prodaje oziroma marketinga in za podporo kupcem. Kot zanimivost Potočnik pove, da so s svojo ponudbo v Romuniji konkurenca črnemu trgu.

Eurosender je podjetje, ki upravlja spletno platformo, specializirano za rezervacijo prevoza različnih pošiljk, kot so kovčki, škatle, športna oprema in drugo, po Evropi. Ideja se je Timu, Janu in Žigi porodila na študijski izmenjavi v tujini zaradi neprijetne izkušnje z nepreglednimi, visokimi cenami kurirskih storitev na trgu, neodzivnimi službami za pomoč uporabnikom ter neprijaznim sistemom naročanja prevzema paketa končnih strank.

Od turistov do podjetij

Njihova storitev je bila prvotno namenjena študentom, izseljencem in turistom, hitro pa so jo razširili še na mala in srednje velika podjetja, spletne trgovine ter spletne tržnice. Podjetje je postalo zanimivo tudi za vlagatelje, saj so se pred kratkim nemški medijski hiši Pro7 in skladu Silicijevi vrtovi pridružili še slovenski poslovni angeli. Ti so podjetju prispevali 220.000 evrov svežega kapitala. Kot pravi Potočnik, je njihov cilj, da podjetje ustvari čim več prihodkov na trgu, investicijski kapital pa jim omogoča hitrejšo rast in širitev na tuje trge. Podjetje je bilo ob tej zadnji investiciji vrednoteno na 3,6 milijona evrov.

Partnerstva z največjimi kurirskimi službami

Podjetju je uspelo pridobiti partnerstva z največjimi kurirskimi službami v Evropi, kot so DPD, GLS, DPD, UPS, Seur, ACS Courier in DB Schenker. Z združevanjem potencialnega števila naročil pošiljk si je pri partnerjih izpogajalo ugodne cene pošiljanja, ki so na nekaterih trgih za končne uporabnike kar do 70 odstotkov nižje kot neposredno pri kurirjih. Pred kratkim so uporabnikom ponudili tudi možnost pošiljanja težjih pošiljk in pa ponudbo za domicilni trg po konkurenčni ceni. »Začeli smo s testom v Sloveniji, zdaj se s to ponudbo širimo v Francijo, Veliko Britanijo in Nemčijo,« razlaga Potočnik.

Kmalu pisarna v Londonu

Mlada ekipa se je kalila v nemškem pospeševalniku medijske hiše ProSiebenSat.1 in sodelovala z lizbonskim pospeševalnikom Beta-i, ki je eden najboljših za portugalski in španski trg. Kot pravi Potočnik, so s ProSiebenSat.1, ki je z njimi lastniško povezan, še v stikih, saj jim pomagajo z nasveti. Osrednji del ekipe Eurosenderja deluje v Ljubljani, odpirajo pa tudi pisarno v londonskem pospeševalniku za zagonska podjetja, ki imajo velik potencial za rast, Level39. »Tu smo blizu investitorjev,« pravi Potočnik.