Podjetniške zvezde 2015: Med najbolj tehnološko prebojnimi podjetji

GEM Motors bo s pomočjo evropskih sredstev prišel tudi do kupcev na globalnem trgu.

Objavljeno
08. december 2015 17.11
Simon Mandelj, GEM Motors v Kamniku, 26. novembra 2015 [Simon Mandelj,GEM Motors,Kamnik,portret]
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

V kamniškem podjetju GEM motors so razvili inovativni elektromotor z globalnim tržnim potencialom, kar jim je priznala tudi evropska komisija, ko jih je izbrala na razpisu za projekt Hitra pot do inovacij.

Pred dobrima dvema letoma smo podjetje GEM motors predstavili v rubriki Ime dneva, ko je direktor Simon Mandelj v prostorih Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja predstavljal inovativni elektromotor, že leta 2011 pa smo pisali o njegovi takrat še inovativni ideji. Zdaj je podjetje v fazi industrializacije in komercializacije produkta na globalnem trgu.

»To pomeni, da bomo vzpostavili proizvodnjo in začeli prodajo, kar je tudi tema evropskega projekta Hitra pot do inovacij, za katerega smo bili izbrani,« razlaga Mandelj. Podjetje je postalo eno od 16 najpomembnejših tehnološko prebojnih podjetij v Evropi, ki so bili med 269 prijavami na razpis evropske komisije izbrani za financiranje. Za 2,7 milijona evrov vreden projekt inovativnega elektromotorja so pridobili 1,99 milijona evrov, kar jim bo omogočilo končanje razvoja elektromotorja in ga ponudilo na trgu.

V projektu s partnerji iz treh držav

Po besedah Mandlja so se za evropski projekt odločili, ker ta omogoča, da lahko produkt, ko je razvit, pripelješ na trg. Sredstva so iskali tudi po drugi poti, a ugotovili, da jim je projekt Hitra pot do inovacij pisan na kožo. »Ugotovili smo, da je malo možnosti, da bi kdo od investitorjev, ki so večinoma banke, vložil v tak razvojni projekt, kakršen je naš,« razlaga Mandelj.

V projektu, ki ga koordinira GEM motors, sodelujejo tudi partnerji iz treh različnih držav. Raziskovalni inštitut Fraunhofer iz Nemčije bo skrbel za pripravo procesa industrializacije. Največji proizvajalec električnih skuterjev v Franciji Eccity pa bo preizkušal elektromotorje v realnih razmerah. Slovenska partnerja v projektu sta Domel iz Železnikov, ki bo sodeloval pri proizvodnji, razvil pa bo tudi nov stator motorja ter Tiskana vezja Luznar iz Kranja, kjer bodo izdelovali krmilnike oziroma elektroniko.

Imajo unikatno rešitev

V Evropi se povečuje uporaba vozil na električni pogon. Električna mobilnost pa ni zgolj trenutni trend, ampak nujnost pri zagotavljanju okoljskih in energetskih smernic Evropske unije. Temu primerno je veliko tudi konkurence, ki išče nove rešitve za električno mobilnost.

Inovativni elektromotor, ki so ga v GEM motors začeli razvijati pred petimi let, je v celoti vgrajen v kolo skupaj s krmilnikom, kar je unikatna rešitev v e-mobilnosti.

 


»Mi imamo svojo tehnično rešitev, katere prednost je, da je zelo preprosta in učinkovita. S tem omogoča, da je zelo poceni narejena in konkurenčna v primerjavi z drugimi. Posebna je zato ker rešitve, ki obstajajo, načelno niso v kolesu. Tiste, ki pa so, so v glavnem iz Azije. Tako smo mi med redkimi na zahodu, ki jo imamo,« razlaga Mandelj. V sklepni fazi je tudi proces mednarodnega patentiranja inovativne modularne tehnologije.

V prodajo čez dve leti

Elektromotor bodo ponudili trgom v južni in srednji Evropi, v državah, kjer je e-mobilnost že bolj uveljavljena, kot so Nemčija, Francija, Švica, Italija, Danska in Švedska, pa tudi ZDA. Načrtujejo, da bodo s prodajo elektromotorjev v prvih nekaj letih ustvarili približno deset milijonov evrov na leto, dolgoročni cilj pa je sto milijonov evrov letnega prometa.

Prodaja se bo začela po koncu projekta, to pomeni čez dve leti. Pred tem pa bodo vzpostavili stike in prodali več sto kosov z razvojnimi projekti. Kupcem že pošiljajo elektromotorje v testiranje. Nekaj interesa je, nekateri imajo svoje zahteve, ki se jim morajo prilagoditi.

»Tako bomo med projektom dobili povratne informacije in imeli na začetku prodaje že od 10 do 15 kupcev. Zdaj se resno pogovarjamo s petimi,« pravi Mandelj. Proizvodnja bo potekala v Sloveniji oziroma v Evropi, gledano z vidika dobaviteljev. V podjetju je trenutno šest zaposlenih, v dveh mesecih jih bo 12, saj iščejo nove sodelavce, predvsem tehnično-razvojni kader. Načrtujejo pa, da bi podjetje v prihodnje lahko imelo 500 zaposlenih.