Podjetniške zvezde 2015: Za 4th Office prihodnje leto ura resnice

Za razvoj dobili več kot šest milijonov evrov investicij različnih investitorjev. Rastejo 30 odstotkov letno, a želijo več.

Objavljeno
08. december 2015 16.52
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Podjetje, ki je bilo lani med najuspešnejšimi slovenskimi start upi pri pridobivanju investitorjev, bo prihodnje leto objavilo nadgrajeno različico svoje rešitve 4th Office. Pokazalo se bo tudi, ali se lahko kosajo z najboljšimi v panogi. Platforma 4th Office je osrednja blagovna znamka podjetja Marg, ki je bilo po podatkih, ki jim jih je uspelo pridobiti pri Silicijevih vrtičkih, lani med petimi slovenskimi zagonskimi podjetji z največ prejetimi investicijami. Aplikacija v oblaku 4th Office podjetjem poenostavlja poslovanje, zaposlenim pa omogoča, da svoje delo opravijo kjerkoli in kadarkoli.

Ekipa je idejo o spletni platformi začela kot BC Social razvijati že leta 2006, pred dvema letoma pa so dobili investicijo za širitev na britanski trg. Danes kot 4th Office še vedno delujejo v Londonu, kjer imajo marketing in prodajo, večji del ekipe pa je v novih prostorih v Ljubljani. Imajo od 30.000 do 40.000 uporabnikov na vseh celinah. Za primerjavo: njihov največji konkurent Slack jih ima več kot milijon.

Četrta pisarna, mobilna pisarna

Kot pravi generalni direktor podjetja Marg Boštjan Bregar, je bila ena prvih zadev, ki so jih spremenili po vstopu v tujino, blagovna znamka. Tako so iz BC Social prešli v 4th Office, ki označuje četrto pisarno v smislu koncepta mobilne pisarne, ko lahko delamo kjerkoli in kadarkoli. »Včasih je bil to tehnološki trend, zdaj pa postaja globalni menedžerski trend. Prostor in čas, kje in kdaj ljudje delajo, je za hitra podjetja zelo pomemben element, zato vse bolj iščejo take rešitve, kot je naša.«

Spoznali so, da morajo svoje socialno omrežje za poslovneže povezati z omrežjem elektronske pošte. Tako so se v zadnjem letu več ukvarjali z razvojem produkta in naredili različico, ki bo inteligentna, nekakšna tajnica. Januarja bodo objavili nagrajeno različico četrte pisarne in se na trgu pozicionirali nekoliko drugače, da bodo pridobili vse tiste, ki uporabljajo elektronsko pošto.

Zadnji dve leti so za razvoj aplikacije pridobili več kot šest milijonov evrov investicij različnih investitorjev. »Veseli me, da smo pridobili tudi slovenskega investitorja RSG Kapital,« pravi Bregar in nadaljuje: »Veseli smo tudi, da eden naših največjih investitorjev Ben White še vedno trdno verjame, da bomo v nekem trenutku eksplodirali na trgu.« Podjetje ima 30-odstotno letno rast, a to še ni tisto, kar pričakujejo. Preveč prijemov, ki so na lokalni ravni delovali, so poskušali aplicirati tudi na globalno, a so se morali prilagoditi drugačnim zakonitostim trženja, prodaje, dostave storitve po spletu.

V novih prostorih

Ekipa, ki soustvarja četrto pisarno, šteje 50 ljudi. »V zadnjem letu smo se precej ukvarjali tudi z dotokom sveže, mlade energije ljudi v podjetje,« razlaga Bregar in dodaja, da so temu primerno opremili tudi nove prostore v Tehnološkem parku Ljubljana. »Prostor je bil in je še vedno pomemben, saj se morajo ljudje dobro počutiti. Ko imaš za konkurenco podjetja, kot so Google, Slack in Microsoft, to moraš narediti, da ohraniš najboljše kadre.«

 


Selitev pomeni tudi simbolični konec nekega obdobja in začetek novega poglavja, ko ekipa vstopa v odločilno obdobje preboja na mednarodni trg. »Imamo lepo zgodbo, a to ni dovolj. Pogovarjati se moramo o milijonih uporabnikov. Prihodnje leto bo, kot sam pravim, ura resnice, ki bo pokazala, ali bomo ostali pri 50.000 do 100.000 uporabnikih ali pa bomo šli v višave, kar pomeni, da bomo ob boku najboljšim na tem področju.«

O konkurenci Bregar pravi, da vsi pravzaprav rešujejo isti osnovni problem, kako ljudem pomagati organizirati komunikacijo v podjetju. »Večina konkurentov deluje tako, da ustvari neko socialno omrežje, mi pa smo se odločili za izdelavo socialne mreže na vrhu vašega email omrežja,« razlaga Bregar in dodaja: »Za tak način se je odločilo malo konkurentov, zato imamo s tega zornega kota zelo unikatno priložnost.«