Poleg sredstev podjetjem zagotavljamo tudi znanje

Kolektor je ena prvih korporacij, ki je začela razmišljati o vlaganju v zagonska podjetja, pravi direktorica Kolektor Ventures Mateja Lavrič.

Objavljeno
10. maj 2017 22.10
LAVRIČ Mateja, direktorica podjetja Venture, 10.5.2017, Maribor [mateja lavrič, venture]
Jan Bratanič
Jan Bratanič
Pred natančno letom dni, na lanski konferenci Podim, je Kolektor napovedal sklad za financiranje tehnoloških start-upov v zgodnejši fazi Kolektor Ventures. O tem, kako se je v tem letu izkristaliziral njihov fokus, smo se pogovarjali z Matejo Lavrič, direktorico podjetja Kolektor Ventures.

V katera podjetja vlagate?

Lani smo objavili, da imamo sklad in da nas nekako zanimajo področja, povezana z digitalizacijo. Približno tri mesece po tem smo sprejeli odločitev, da se usmerimo na področja, kjer imamo tudi sami največ znanja – torej pametne tovarne, vsi njihovi gradniki in pametna omrežja. Zdaj vsi govorijo o »pametnem denarju«, zato je bila naša ideja, da poleg sredstev podjetjem ponudimo tudi znanje, ki ga imamo v Kolektorju, in tudi dostop do mreže kupcev, partnerjev, dobaviteljev ter domačih in tujih institucij.

Na konferenci se okoli vas vrti veliko podjetnikov. Ste do zdaj naleteli na kakšno idejo, ki jo nameravate uporabiti v Kolektorju?

Kolektor ima okoli 30 proizvodnih podjetij, ki so idealen peskovnik za testiranje idej zagonskih podjetij. Te možnosti in naše dolgoletne izkušnje v industriji so samo dodaten bonus za start-upe. Nekaj idej je kar zanimivih.

Na vaši spletni strani iščete podjetja, ki proizvajajo produkte ali tehnologijo za prepoznavanje konteksta, vzorce, navidezno resničnost, nadgrajeno resničnost, simulacije, 3D-modeliranje, strojni vid in učenje, umetno inteligenco ... Ob branju tega seznama se človeku zdi, da bi imeli veliko več izbire nekje zunaj Slovenije, denimo v Silicijevi dolini. Koliko zanimivih podjetij na tem področju se ustanavlja v našem okolju?

Na področju spleta stvari za industrijo in rešitev za pametne tovarne za zdaj ni prav veliko start-upov, ki bi nam bili povsem pisani na kožo. Je pa veliko takih, ki imajo prikrita znanja – razvijajo popolnoma drug proizvod, a imajo know-how kot nalašč za področja, na katerih deluje Kolektor. In ti nas zelo zanimajo. Nekaj investicij smo naredili na podlagi znanja, ki je v podjetju, in ne nujno produkta, ki ga razvija.

Zakaj menite, da je takšnih podjetij v Sloveniji malo?

Samo okolje pri nas še ni tako razvito. Kolektor je ena prvih korporacij, ki je začela razmišljati o vlaganju v zagonska podjetja. Danes smo eden od šestih blue-chip partnerjev na konferenci Podim, kar kaže na napredek. Podjetja, predvsem iz industrije, potrebujejo start-upe. Čeprav smo v pogovorih, ki smo jih imeli do zdaj, ugotovili, da veliko podjetij sploh ne razmišlja, da bi razvijali proizvode ali storitve za industrijo, sem optimistična. Predvsem zato, ker Američani in Nemci vse bolj poudarjajo digitalizacijo in razvoj pametnih tovarn, kar pomeni, da bo trend prej ali slej prišel tudi v Slovenijo. Če ne bomo stopili v korak s časom, ne bomo več konkurenčni, in industrijski velikani si bodo partnerje poiskali drugje – tam, kjer bodo sledili trendom tehnološkega razvoja.

Koliko podjetij ste do zdaj podprli, koliko denarja lahko pričakuje posamezno podjetje?

Ni nekega pravila. Večina investicij je na ravni semenskega kapitala (od nekaj deset tisoč do več 100.000 evrov, op. p.), kakšna pa tudi na ravni A-kroga financiranja.