Pomanjkanje poštarjev že vpliva na dostavo pošiljk

Zaradi redkejših obiskov poštarjev ne zamujajo le pisemske pošiljke, ampak tudi reklamni prospekti in časopisi.

Objavljeno
28. marec 2018 17.07
Poštar
Maja Grgič
Maja Grgič

Ljubljana – Medtem ko Pošta Slovenije zaradi racionalizacije zapira in preoblikuje pošte po državi očitno tudi vsakodnevna dostava pošiljk ni več samoumevna, niti v mestih ne. To med državljani marsikje sproža slabo voljo, saj zaradi redkejših obiskov poštarjev ne zamujajo le pisemske pošiljke, ampak tudi reklamni prospekti in časopisi.

Pošta, ki je v popolni državni lasti, po zakonu o poštnih storitvah opravlja javno univerzalno storitev prevoza in dostave poštnih pošiljk, ki naj bi jo opravljala pet delovnih dni na teden z najmanj eno dostavo na dan na dom.

A v zadnjih tednih so nas bralci iz več slovenskih krajev opozorili, da poštarji pošiljk ne dostavljajo več vsak dan kot prej. Tako je, denimo, v Slovenski Bistrici in na Kočevskem. S težavo, da ne zmorejo dostaviti vse pošte, se spopadajo tudi v Ljubljani in njeni okolici. V nekaterih krajih poštarji pošiljke prinašajo komaj vsak tretji dan.


Foto: Tadej Regent/Delo

To je vznemirilo marsikaterega prebivalca teh krajev, ne le zato, ker s tem zamujajo pisemske in druge pošiljke, ampak tudi druge dostave, na primer reklamni prospekti. Marsikomu so ti odveč in imajo na poštnih nabiralnikih nalepke za prepoved dostavljanja reklam, a ni malo takih, še posebno med upokojenci in tistimi, ki morajo gledati na vsak evro in ki takšne prospekte redno spremljajo in »v akcijskih ponudbah« tudi kupujejo.


Zamujajo tudi dnevni časopisi

Zamuja tudi dostava časopisov in revij, kar je še posebno pomembno pri dnevnikih. Pošta že nekaj časa pošiljk ne raznaša ob sobotah in če poštarja ni niti v petek, se marsikje zgodi, da bralci petkov časopis dobijo šele v ponedeljek, ko je že »star«. S tem problemom se srečujejo tudi v časopisni družbi Delo, kjer del edicij dostavljajo tudi s Pošto Slovenije.

Na Pošti Slovenije priznavajo, da imajo premalo ustreznega kadra, predvsem pri dostavi zaradi rasti paketnih in logističnih storitev ter visoke fluktuacije kadrov. Poleg tega, pravijo, se srečujejo s povečanim številom bolniških odsotnosti. To velja tudi za območja, ki jih omenjamo.

Tri dni za dostavo

Na Pošti zagotavljajo, da kljub temu poštne pošiljke dostavijo v zakonitem roku, to pa da velja tudi za reklamno pošto. To je po njihovem pojasnilu tri dni od oddaje pošiljke, pri čemer se sklicujejo na sprejete Splošne pogoje izvajanja univerzalne poštne storitve. Ti isti pogoji določajo, da mora biti dostava najpozneje v treh dneh, ponavadi pa naslednji dan po oddaji in še, da mora biti vsaj 95 odstotkov pošiljk korespondence prenesenih dan po oddaji.

Pošta Slovenije ima okoli 3000 poštarjev, kot zatrjujejo, pa za dostavo pošti zaposlujejo tudi nov kader. Letos naj bi na tem področju zaposlili okoli 60 pismonoš.


Poštarji iz Srbije in BiH

Čeprav je pri nas še vedno okoli 85.000 brezposelnih se v mariborski družbi še vedno spopadajo s pomanjkanjem kadrov. Že lani so delavce zato iskali v Srbiji, februarja letos so 20 novih delovnih mest za pismonoše razpisali v Bosni in Hercegovini. V družbi odgovarjajo, da se je v sodelovanju z zavodom za zaposlovanje, ki je izdalo pozitivno mnenje, na Pošti Slovenije v prvem četrtletju zaposlilo okoli 15 državljanov Srbije, najprej na delovnem mestu pomožni delavec, po usposabljanju in opravljenem tečaju slovenskega jezika pa na delovnem mestu pismonoše. Po naših neuradnih informacijah zdaj v Ljubljani raznašajo reklame.

In zakaj domačih delavcev to delo ne zanima? Saška Kumer iz Sindikata delavcev prometa in zvez pravi, da so na te težave opozarjali. Zato so že lani dosegli osemodstotno zvišanje plač, tako da od začetka leta osnovna bruto plača pismonoše znaša okoli 950 evrov bruto. Še vedno pa po njenih besedah pomemben dejavnik ostajajo pogoji dela, kot so preobremenjenost, nestalni urniki, delo na terenu ... Na interes pa, kot pravi Kumerjeva, vpliva tudi povpraševanje po kadrih iz drugih družb. Da je na trgu trenutno velika ponudba delovnih mest za delavce s poklicno ali srednješolsko izobrazbo, ugotavljajo tudi na Pošti. 

Dobiček polni proračun

Pošta, ki velja za strateško državno podjetje, kljub zmanjševanju posla s pisemskimi pošiljkami, posluje z dobičkom. Leta 2016 je ta zanašal dobrih osem milijonov, lani pa po nerevidiranih podatkih 7,6 milijona evrov. Po podatkih družbe Pošta Slovenije delovno za stroške dela nameni več kot 63 odstotkov vseh poslovnih odhodkov; na mesec povprečno enajst milijonov evrov. Državi je lani izplačala štiri milijone evrov dividend.