Popovičeva figa podaljšanju prvega pomola skrbi vse

Razvoj Luke Koper ogrožen, ker si je tako vtepel v glavo župan? Delavci ogorčeni zanikajo, da načrtujejo plinski terminal.

Objavljeno
29. maj 2017 23.54
bsa TCM
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Koper – »Mi smo za razvoj pristanišča. Nismo a priori proti prvemu pomolu in bomo pomagali. Pričakujem pa, da se bodo predsednik in drugi člani uprave že jutri ali pa čim prej v prihodnjih dneh sestali z mano. Imajo mojo osebno številko in nikoli me niso poklicali, da bi pojasnili strokovne podrobnosti o vplivih na okolje,« je po treh urah in pol političnega slepomišenja na izredni seji mestnega sveta dejal koprski župan Boris Popovič.

Koprski župan je ponudbo dal po tem, ko so celotna uprava Luke Koper, večina strokovnih delavcev in predsednica nadzornega sveta Luke Alenka Žnidaršič Kranjc že užaljeno odšli. Tehnična ekipa vodstva Luke Koper očitno ni vajena političnih sprenevedanj, preobratov, špekulacij in manevrov. Odšli so takoj za tem, ko je direktorica občinske uprave prebrala predlagana dva sklepa, v katerih je občinsko vodstvo izrazilo načelno podporo Luki in zahtevalo dialog. Koprski župan je sklical izredno sejo mestnega sveta, ko so ga predstavniki zaposlenih izzvali z odprtim pismom. Seja je bila le dan pred zadnjim (današnjim) dnem, ko se občina lahko pritoži na okoljevarstveno soglasje za stometrsko podaljšanje kontejnerskega (prvega) pomola. Na to soglasje so v Luki čakali poldrugo leto, zdaj pa jim resno grozi, da projekt ne bo uresničen.

Ploha očitkov vodstvu Luke

Izredne seje se je udeležilo okoli 200 delavcev Luke Koper, od tega jih je samo kakih 30 sodelovalo na izredni seji v dvorani mestnega sveta, ostali so spremljali dogajanje na Titovem trgu in z aplavzom podprli upravo, s hladnim molkom in posameznimi očitki pa pričakali župana. Že prvo uro po začetku seje je bilo jasno, da se je Boris Popovič lotil nevarne igre, saj je ves čas oporekal sedanjemu vodstvu, da ni sposobno. Dobro uro je govoril o tem, kako nepomemben je bil razvoj pristanišča do trenutka, ko je nastopil vodenje Luke Robert Časar. O tem, kako se je ključni razvoj pristanišča zgodil v času njegovega županovanja ter njegovega članstva in predsedovanja nadzornemu svetu. Glavne zasluge za uspeh družbe je pripisal sebi, Časarju in Gašparju Gašparju Mišiču. Vodstvu Luke je očital, da želi s Petrolom zgraditi plinski terminal, da so krivi za slab zakon o drugem tiru, vodstvu je tudi očital, ker so ukinili sponzorstvo nogometnemu klubu Koper in drugim športnim društvom, ter dejal, da se vodstvo Luke Koper ni sposobno z nikomer dogovarjati. Županove navedbe, da si v Luki prizadevajo za plinski terminal, so delavci ovrgli kot laž.

Popoviču je med prvimi odgovarjal predsednik uprave Dragomir Matić in navedel natančne datume, kdaj so se sestali z županom, kako je prihajal sam na sestanke in kako so njega in njegove sodelavce seznanili z vsemi razvojnimi načrti. Poudaril je, da je možnosti razvoja Luke Koper določil že državni prostorski načrt, kije bil sprejet julija 2011. Član nadzornega sveta Luke Koper Mladen Jovičić je poudaril, da je tudi predstavnica občine v nadzornem svetu Sabina Mozetič brez zadržkov sprejela razvojne načrte pristanišč do leta 2030, tudi podaljšanje prvega pomola. Vodja investicij iz Luke Koper je pozneje podrobneje pojasnil, kako bo potekalo podaljševanje pomola, kako bodo pazili na vplive na okolje, na hrup, kako si prizadevajo urediti pravne formalnosti za gradnjo novih vhodov in kako bi v dveh mesecih lahko sprejeli gradbeno dovoljenje za potniški terminal. Pojasnil je tudi, da se je Luka priotožila na občinski odlok o nadomestilu za uporabo stavbenga zemljišča, ker je občina dve leti nadpovprečno podražila ta NUSZ.

Pritožba na okoljevarstveno soglasje

Prva nadzornica Alenka Žnidaršič Kranjc je dejala, da brez prvega pomola ne potrebujejo drugega tira in obratno. Strinjala se je, da zakon o drugem tiru ni primeren, vendar ga je Luka prisiljena sprejeti, ker bi bil razvoj pristanišča sicer nepotreben. Na koncu so kljub vztrajanju opozicijskih svetnikov z večino glasov podprli sklep, po katerem se bo občina danes pritožila na okoljevarstveno soglasje, vendar so dopustili tudi možnost za dialog.

Z ministrstva za infrstrukturo so nam odgovorili, da je vlada minuli teden v državni zbor posredovala predlog dopolnitve pomorskega zakonika, po kateri bo mogoče drugače določiti delitev koncesijske dajatve med lokalne skupnosti. Hkrati so pojasnili, da skupaj z ministrstvom za gospodarski razvoj, Luko in občino iščejo tudi rešitev za sofinanciranje potniškega terminala.