Poslovni SOS: največ težav izhaja iz neustreznih predpisov

Mnistrstvo za javno upravo (MJU) zbira seznam težav, s katerimi se srečujejo podjetja, ki poslujejo z državo. Prejeli so 29 sporočil podjetij.

Objavljeno
27. maj 2015 20.30
lvu*DELO IN DOM
Erika Repovž, gospodarstvo
Erika Repovž, gospodarstvo

Ljubljana - Doslej so na portalu Poslovni SOS (poslovnisos.gov.si), na katerem ministrstvo za javno upravo (MJU) zbira seznam težav, s katerimi se srečujejo podjetja, ki poslujejo z državo, prejeli 29 sporočil podjetij.

Glede na večino sporočil je največ težav zaradi neustreznih predpisov s področja ministrstva za okolje in prostor, s področja tehničnih pravilnikov in na področju nepremičninskega posredovanja, kar pogosto terja sistemske spremembe.

Poslovni SOS, ki deluje od konca marca, je prvenstveno namenjen sporočanju težav podjetnikov, ki so v konkretnih postopkih z državnimi organi naleteli na birokratske ovire. »Pričakovali smo, da se bo največ sporočil nanašalo na težave, ki nastajajo, ker državne institucije predolgo rešujejo določene zadeve, ali zato, ker je nek uradnik že večkrat neutemeljeno zahteval dopolnitev vloge. Zaenkrat je iz sporočil mogoče sklepati, da gre največkrat za težave, ki niso rešljive takoj, saj ne gre zgolj za neustrezno ravnanje neke institucije, ampak je razlog za nastalo težavo neustrezen predpis,« pravi Katja Mihelj Nagode iz MJU.

Doslej so prejeli 29 sporočil podjetij; 15 jih obravnavajo na spletnem mestu Stopbirokraciji, pet jih rešujejo (za dva še čakajo odziv institucij), tri sporočila so predvidena za obravnavo na sestanku z državnimi sekretarji na resornem ministrstvu oz. vladnem odboru, za sedem sporočil čakajo še njihovo dopolnitev, dve zadevi pa sta uspešno zaključeni. Končno poročilo o projektu bodo izdelali do konca leta, ko se bo iztekel 6-mesečni pilotni projekt. Takrat bo vlada lahko na podlagi vsebinskih ugotovitev sprejela ustrezne ukrepe in odločila, ali se bo takšen pristop pri reševanju težav podjetij nadaljeval tudi v prihodnje. »Podjetja se kljub izboljšani gospodarski klimi pritožujejo, da zapleteni administrativni postopki zmanjšujejo njihovo učinkovitost. Namen našega sodelovanja pri Poslovnem SOS-u je, da jih vzpodbudimo, da bodo v čim večjem številu sporočala svoje težave, da bo vlada nanje lahko odreagirala in tako prispevala k bolj učinkovitemu poslovnemu okolju,« je povedal Samo Hribar Milič iz GZS, ki je partnerica pri projektu.