Prah se dviga, Komunajzer gre za med

Mikropivovar si ni predstavljal, da bo s pivi Josip, Broz, Tito in Jovanka hkrati požel toliko jeze in toliko pozornosti.

Objavljeno
23. oktober 2017 21.50
Novica Mihajlović
Novica Mihajlović
Ljubljana – Novomeška mikropivovarna Komunajzer je z izbiro svojega imena in poimenovanjem piv močno razburila del potrošnikov, ki pozivajo k bojkotu teh piv in njihovih prodajalcev. Negativna kampanja na družbenih omrežjih pa je le še pospešila prodajo piv.

Družbena omrežja so že zdavnaj postala pomemben oglaševalski in prodajni kanal in moč teh omrežij mora resno jemati vsak sodoben podjetnik. Borut Koprivnik, vodja prodaje pri novomeški mikropivovarni Komunajzer, spada med sodobne podjetnike, ki moč družbenih omrežij razumejo. »Ko smo naša piva poimenovali, kot smo jih poimenovali, sem vedel, da se bo o njih govorilo. Da bo tako velik odziv, si pa res nisem mislil,« nam je povedal Koprivnik.

Pivovarna razburja, a vleče evre iz denarnic

Pivovarna Komunajzer je svoji pivi Josip in Tito v trgovinah diskontnega trgovca Lidl kupcem prvič ponudila julija v sklopu tedna slovenskih craft piv, kjer so imeli v ponudbi različna piva minipivovarn iz Slovenije. Josipa in Tita so kupci razgrabili v dveh dneh, na družbenih omrežjih pa je pivo z ideološko obarvano blagovno znamko in peterokrako zvezdo povzročilo veliko razburjenje.

Kako so se kupci v slovenski podružnici nemškega diskontnega trgovca odzvali na zgražanje na družbenih omrežjih, Koprivnik ne ve. »Nič nam niso rekli, naročili so dvojno količino, zdaj smo jim poleg Josipa in Tita dobavili še Broza in Jovanko. Kolikor vem, se naše pivo tudi zdaj odlično prodaja,« pravi Koprivnik. Na vprašanje, ali se ima bolj za komunista, kapitalista ali za podjetnika, je Korpivnik izstrelil, da je podjetnik.

Lidl ne želi jeziti nikogar

Kot pravijo v Lidlu, so zaradi pozitivnega odziva kupcev teden craft piv minuli četrtek ponovili, ponujajo pa skupno 15 različnih piv štirih slovenskih mikropivovarn. »Naš namen ni bil nagovarjati političnih čustev, pač pa kupcem ponuditi izdelek slovenskega proizvajalca iz Novega mesta, kot tudi izdelke treh drugih slovenskih pivovarn. Odločitev, da izbrana piva ponovno ponudimo v posebnem tednu, je bila sprejeta v Sloveniji, seveda na podlagi izvrstnega odziva kupcev.« Tako v Lidlu odgovarjajo na vprašanje, kako komentirajo jezo dela uporabnikov družbenih omrežij in kako na to gledajo njihovi lastniki v Nemčiji.

»Prejeli smo nekaj komentarjev kupcev, tako pozitivnih kot negativnih, a kot rečeno, naš namen je bil zgolj predstaviti izbrane slovenske proizvajalce s področja craft piv,« pravijo v Lidlu, podrobnejših številk pa nam niso razkrili.

Pivo, ki ga prodaja twitter

Ne glede na to, kako uspešna bo prodaja v Lidlu, Komunajzer veliko večino od nekaj deset tisoč litrov piva, ki ga bo zvaril letos, proda po lokalih. »Negativna kampanja na družbenih omrežjih na prodajo Komunajzerjevih piv v gostinstvu vpliva pozitivno. Tega piva drugače ne oglašujemo kot preko naših potnikov, ki ga ponujajo gostincem,« pravi Seni Pegan, solastnica in direktorica družbe Beer Pro, ki skrbi za distribucijo več kot 200 različnih vrst specialnega piva.

Skratka, razburjenje na twitterju Komunajzerju bolj koristi kot škodi. »Je zelo priljubljeno pivo, nekateri kupci so izjema, ker obstaja skupina potrošnikov, ki imajo z imenom problemček, zagotovo pa ima korist od takšne kampanje, ker je dobra reklama za prepoznavnost znamke Komunajzer. Naj pa poudarim, da pivo ni politično usmerjeno,« je dejala Peganova.

Prihaja še Pionirček

Koprivnik ne skriva, da mu za ideološka vprašanja ni mar, zanima ga zgolj posel, torej to, kako zvariti dobro pivo in ga čim bolje prodati. Z imenom pivovarne in imeni piv so dolenjski mikropivovarji, ki so na trgu manj kot eno leto, vzbudili že tudi pozornost kupcev na Hrvaškem, v Bosni in Hercegovini ter Srbiji. Komunajzer, ki svoja piva vari v pivovarni Vizir v Črnomlju, bo poskušal zadovoljiti vse svoje kupce.

Pripravljajo pa tudi novo pivo, ki se bo predvidoma imenovalo Pionirček, napoveduje sogovornik.