Izjemno poslovno leto za Gostol Gopan

Ustvarili so več kot 16 milijonov evrov prometa in zapolnili proizvodnjo do maja 2016. Širitev čez lužo.

Objavljeno
02. december 2015 18.42
zeljan/Gostol Gopan
Polona Malovrh
Polona Malovrh

Nova Gorica – Gostol Gopan, vodilni proizvajalec pekovske opreme pri nas, bo kar 98 odstotkov letošnje proizvodnje izvozil na tuje trge, saj so v Sloveniji kvečjemu prodali »kakšen rezervni del«, pravi direktor podjetja Matjaž Kompara. V zadnjem času so pomembno razširili prisotnost na tujih trgih, v prihodnje pa nameravajo osvojiti še tržišča ZDA, Kanade, Južne Afrike, Brazilije in Bližnjega vzhoda.

Po besedah Matjaža Kompare je bilo letošnje poslovno leto za Gostol Gopan izjemno uspešno. »Načrte, ki so predvidevali 16 milijonov evrov prihodkov, smo celo presegli. Tudi dobiček bo v skladu s pričakovanji oziroma nekoliko presežen, vendar v tem trenutku o konkretnih številkah še ne moremo govoriti,« pravi direktor podjetja. Dodaja, da so svojo prisotnost razširili na številnih trgih, kupci pa so z njihovimi produkti zadovoljni, saj ponujajo celovite rešitve.

Eno največjih peči prodali na Finsko

Poleg tradicionalnih trgov vzhodne Evrope so letos eno največjih peči doslej prodali na Finsko, kjer so za kupca razvili avtomatsko industrijsko opremo za novo pekarno. V njej bodo stoletno tradicijo nadaljevali s sodobnimi rešitvami v termooljni šestetažni peči.

Njihov kupec iz Rusije bo na popolnoma novi industrijski liniji proizvajal tako imenovani kasetni kruh, medtem ko bo kupec iz Norveške na Gostolovi opremi pekel kasetni in prostopečeni kruh. Poleg tega se lahko pohvalijo še s posli v ZDA, Rusiji, Italiji, Romuniji, Gruziji, Moldaviji, Latviji, na Poljskem, v Nemčiji in na Slovaškem, prihodnji teden pa bodo veliko pekarsko peč poslali tudi kupcu v ZDA.

»V prihodnjem letu nameravamo zaradi dobrih referenc v ZDA prodati še kakšno pekarsko linijo. Trenutno se dogovarjamo z več zainteresiranimi kupci,« poudarja direktor trženja v Gostol-Gopanu Vasja Mihelj. Podjetje namreč svojo širitev vidi prav na trgu ZDA, pa tudi v Kanadi, Južni Afriki, Braziliji in na Bližnjem vzhodu.

Seveda ne nameravajo zanemariti trgov, kjer je njihova blagovna znamka najbolj poznana: gre zlasti za države v Skandinaviji, nekdanji Sovjetski zvezi in v Romuniji. Sicer pa so v podjetju že podpisali nove pogodbe za dobavo opreme v prihodnjem letu, tako da ima Gostol Gopan svoje zmogljivosti v prvem četrtletju prihodnjega leta tako rekoč zapolnjene.

Več dela, več zaposlenih

Zaradi večjega obsega del bodo povečali tudi število zaposlenih. Zdaj jih je v podjetju 190, v prihodnje pa naj bi delo dobili predvsem mladi strokovnjaki, saj bodo kmalu začeli graditi raziskovalno-razvojni oddelek. Širitev pa napovedujejo tudi na tujem: v letos sprejeti strategiji za prihodnja štiri leta so namreč zapisali, da bodo iskali nove prodajne trge, celovite rešitve za kupce in razvijali proizvodnjo na drugih lokacijah. Kompara tako že napoveduje, da bodo proizvodnjo širili v Lukovcu v Bosni in Hercegovini ter zaposlovali nove delavce, predvsem na področju črnega varjenja.

V skupini se očitno obetajo tudi spremembe v organiziranosti in lastništvu. »V Novi Gorici si prizadevamo, da bomo še naprej aktivno razvijali dejavnosti na področju raziskav in novosti na področju razvoja, prav tako pa bodo tu ostale vse visokotehnološke obdelave oziroma tisti deli proizvodnje, ki zahtevajo zahtevne strojne obdelave. Prav tako kot tudi montaža,« zatrjuje direktor podjetja. Glede napovedane spremembe lastništva v Gostol Gopanu – kot novi lastniki se namreč v zadnjih dneh omenjajo Ukrajinci – pa Kompara pravi, da ostaja optimist. »Mislim, da sprememba lastništva ne bo vplivala na strategijo, ki jo ima podjetje začrtano,« ocenjuje.