Prodaja Mercatorja na mrtvi točki

Pogajanja niso prinesla sporazuma o lastniškem razmerju. Prevzemnik in tarča bi imela po najmanj 51 odstotkov, oboje ne gre.

Objavljeno
03. november 2011 07.27
Posodobljeno
03. november 2011 07.27
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo
Ljubljana – Pogajanja o prodaji Mercatorja so po včerajšnjem sestanku v Parizu med finančnim svetovalcem Mercatorja Société Générale in finančnim svetovalcem Agrokorja, skupino JP Morgan, obstala na mrtvi točki.

Iz zanesljivih virov smo izvedeli, da je uprava Mercatorja prek svojega svetovalca pred konzorcij kupcev oziroma družbo Agrokor postavila pet zahtev. O štirih sta se obe strani konstruktivno sporazumeli, peta pa je za Agrokor popolnoma nesprejemljiva.

Mercatorjeve zahteve, o katerih sta strani dosegli dogovor, so bile v bistvu vsebinsko podobne zavezam, ki jih je Agrokor pripravil že v svoji nezavezujoči ponudbi in so skladne z njegovo poslovno strategijo. Nanašajo pa se na položaj in število zaposlenih, sedež združenega podjetja, ohranitev odnosov z Mercatorjevimi dobavitelji, omejitve pri prodaji Agrokorjevih izdelkov v Sloveniji.

Peta točka zadeva lastniško razmerje v novem združenem podjetju. Mercator je postavil pogoj, da ima Agrokor v združenem podjetju največ 49 odstotkov. Tega pa potencialni prevzemnik ne more sprejeti, saj zanj pri nastopu na tujih trgih velja pravilo, da lahko prenaša deleže svojih odvisnih družb samo, če v novem holdingu ohrani najmanj 51 odstotkov lastništva. Pravilo je zapisano v javnih listinah in ga po pojasnilu naših virov ni mogoče spreminjati.

Mercator in njegovi svetovalci naj bi za to pravilo natančno vedeli, torej so vede postavili za nasprotno stran nesprejemljive pogoje. Na strani ponudnikov se zato poraja dvom o dobronamernosti take zahteve. Kaže bodisi na to, da uprava Mercatorja poskuša zavlačevati ali celo preprečiti posel – ne da bi ji bilo treba jasno povedati, da nasprotuje prodaji konkretnemu kupcu, in ne da bi prevzela odgovornost za preprečitev posla. Ne nazadnje bi po mnenju poznavalcev tako pomemben pogoj prodajni svetovalci lahko vključili že v tender, ne pa da ga postavijo šele v naknadnih pogajanjih.