Norveški milijarder, ki velja za lastnika največjega ladjevja tankerjev na svetu, napoveduje združitev dveh ladjarskih podjetij, s katerima je poslovno povezan. Prepričan je, da se bo novo združeno podjetje lažje spoprijemalo s svojimi tekmeci in ustvarjalo višji dobiček.
V Oslu rojeni Norvežan John Fredriksen je obogatel v osemdesetih letih prejšnjega stoletja med iraško-iransko vojno, ko so bili tankerji njegovega ladjarskega podjetja pripravljeni prevažati nafto po zelo nevarnem območju, zato so bili tudi dobički podjetja izjemno visoki. Fredriksen je sčasoma postal lastnik največjega ladjevja tankerjev na svetu, saj jih s podjetji, s katerimi je povezan, upravlja več kot sedemdeset.
Danes je ciprski državljan, vendar živi v Londonu. Preden se je odpovedal norveškemu državljanstvu, je veljal za najbogatejšega Norvežana, zdaj pa je eden najbogatejših prebivalcev Velike Britanije, njegovo premoženje je po nekaterih ocenah vredno več kot 12 milijard evrov. Lastniške deleže ima v več ladjarskih podjetjih, je tudi predsednik uprave ladjarske družbe Golden Ocean, ki upravlja ladje za prevoz razsutega tovora, poleg tega njegovo investicijsko podjetje Hemen Holding obvladuje druge ladjarske družbe za prevoz nafte in zemeljskega plina, med drugim tudi Frontline, največjo družbo za ladijski prevoz nafte na svetu.
Prejšnji teden je Fredriksen v izjavi za javnost napovedal združitev dveh ladjarskih podjetij, v katerih že ima svoj lastniški delež in ki upravljata ladje za prevoz razsutega tovora. Gre za podjetje Golden Ocean, ki je vredno približno 354 milijonov evrov, Fredriksen pa v njem opravlja naloge predsednika uprave, ter za Knightsbridge Shipping, katerega tržna vrednost je približno 304 milijone evrov.
Fredriksen je v svoji izjavi med drugim poudaril, da imajo tovrstna ladjarska podjetja težave že vse od začetka finančne krize leta 2008, ko je na trgu nenadoma ostalo preveč ponudnikov za prevoz razsutega tovora, povpraševanja pa je bilo čedalje manj. Prepričan je, da se bo združeno podjetje, ki bo postalo eno največjih ladjarskih podjetij za prevoz razsutega tovora na svetu, lažje spoprijemalo s tekmeci in ustvarjalo višji dobiček, kot bi ga uspelo obema podjetjema, če bi še naprej poslovali ločeno.
Fredriksenovo investicijsko podjetje Hemen Holding bo skupaj s partnerji po sklenjenem poslu nadzorovalo 39 odstotkov združenega podjetja, Fredriksen pa bo postal član uprave novega podjetja. Združitev mora podpreti 75 odstotkov delničarjev obeh podjetij, zato bo treba počakati na decembrsko in januarsko skupščino delničarjev obeh podjetij, vendar Fredriksen napoveduje, da bo posel sklenjen zelo kmalu po tem, ko se bodo z njim strinjali tudi delničarji.