Revizorji še kar iščejo Matićeve grehe

Luka Koper bo Mercedesove avtomobile še naprej vozila v Azijo, prihodnje leto bi lahko zaposlila 200 novih delavcev.

Objavljeno
13. oktober 2017 22.09
Luka Koper
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj

Koper – Nadzorni svet Luke Koper danes ni potrdil poslovnega načrta družbe za prihodnje leto, ker so ugotovili, da ga morajo še nekoliko dopolniti. Neuradno so nam v Luki delno potrdili informacijo Delavske svetovalnice, da bi prihodnje leto lahko zaposlili več novih delavcev. Ena od projekcij predvideva zaposlitev 200 novih delavcev, vendar bo to veliko odvisno od poslovnega načrta.

Kriza vodenja Luke Koper ne pojema, kljub dobremu poslovanju pristaniške družbe. Rast prometa in prihodkov v prihodnjem letu je odvisna od številnih dejavnikov. Eden je tudi ta, da bodo avstrijske železarne Voest Alpine zaradi načrtovanega remonta največjega plavža iz koprskega pristanišča pretovorile približno milijon ton rude manj. Rast pretovora bo zato nekoliko nižja od sprva pričakovane. Ta in več drugih vzrokov je vplivalo na to, da so se nadzorniki odločili nekoliko popraviti poslovni načrt. Jutri je po priporočilu SDH zadnji dan za objavo načrta, ki ga bodo lahko sprejeli šele čez nekaj tednov. Naslednja seja nadzornega sveta je bila načrtovana šele 24. novembra. SDH pa poslovni načrt Luke potrebuje zato, da lahko sama izdela svojega.

Po polžje

Danes so predstavniki revizijske družbe Pricewaterhousecoopers (PwC) nadzornikom posredovali šele vmesno poročilo o naročeni reviziji poslovanj Luke za zadnja tri leta in napovedali, da bodo poročilo lahko pripravili šele čez nekaj tednov. Čeprav se je v zakulisju luškega podjetja že vsaj dvakrat pojavila govorica, da namerava predsednik uprave Dragomir Matić sam ponuditi odstop, je te govorice pred dnevi zavrnil. Vse pa kaže, da nadzorniki brez ugotovitev iz revizijskega poročila še ne želijo odločati o upravi, ki na junijski skupščini ni dobila razrešnice za lansko leto. Odločanje o nadaljnji usodi uprave, ki ji mandat traja do sredine leta 2019, zato še naprej ostaja zavito v tančico skrivnosti. Prav tako še ni odločeno, kdaj naj Luka razpiše izredno sejo skupščine delničarjev, na kateri bi predstavniki večinskih lastnikov radi zamenjali revizorsko hišo. To naj bi se po nekaterih neuradnih napovedih zgodilo decembra, ko bi skupščina lahko obravnavala tudi poročilo izredne revizije PwC.


Predsednik uprave Luke Koper Dragomir Matić. Foto: Tomi Lombar/Delo

Novi posel

Medtem je vodstvo Luke pred dvema dnevoma podpisalo novo pogodbo z nemško družbo Daimler za nove direktne povezave za prevoz Mercedesovih avtomobilov iz Kopra v Azijo. Do zdaj so mercedese prevažali na Kitajsko, v Hongkong in Singapur, zdaj jih bodo tudi na Japonsko. Za Daimler je prevoz avtomobilov prek Kopra korak naprej pri izboljšanju logistike distribucije vozil, zaradi krajše poti, nižjih stroškov in manjših vplivov na okolje. Pomembna prednost je tudi odločitev Luke, da v prihodnjih letih investira 43,6 milijona evrov v dodatne kapacitete za pretovor avtomobilov, tudi za novo garažno hišo za 6000 parkirnih mest.

Socialni korektiv

Danes so predstavniki Delavske svetovalnice posredovali informacijo, da namerava Luka neposredno zaposliti več sto delavcev iz vrst podjemnih izvajalcev pristaniških storitev (IPS). V Luki Koper so potrdili, da so v zadnjih štirih letih zaposlili okoli 200 novih delavcev in da bi jih prihodnje leto lahko podobno število. Toda pri tem so zanikali, da bi neposredno lahko zaposlovali kar delavce IPS. Morali bodo objaviti razpis in zaposlovati glede na usposobljenost in izkušnje kandidatov. Pri tem imajo delavci IPS za večino del precejšnjo prednost, ker določena dela že opravljajo, so torej preverjen kader in jih v Luki poznajo.