Rošada v M-Tehniki

Predsednika uprave M-Tehnike Gorana Čelesnika bo zamenjal Mercatorjevec Robert Kotnik.

Objavljeno
27. september 2012 16.20
Posodobljeno
27. september 2012 16.20
Božena Križnik, gospodarstvo
Božena Križnik, gospodarstvo
Ljubljana - Nadzorni svet M-Tehnike je danes razrešil predsednika uprave te Mercatorjeve hčerinske družbe, Gorana Čelesnika, in na njegovo mesto že prvega oktobra imenoval dosedanjega izvršnega direktorja za trgovino v JVE, Roberta Kotnika.

Članica uprave M-Tehnike Saša Grm je ob tej priložnosti sama podala odstopno izjavo (s položaja se bo prav tako umaknila 30. septembra), a do nadaljnjega v nasprotju s Čelesnikom ostaja v družbi.

Razhajanja v pogledih

Razlog za zamenjavo na vrhu družbe, ki je svojo neodvisno poslovno pot začela letos, naj bi bilo po informacijah iz dobro obveščenih virov nedoseganje poslovnega načrta po prvih osmih mesecih letos, in sicer v vseh njegovih postavkah (prometu, razliki v ceni, izidu ...), nadzorniki pa so ugotovili tudi neskladnost s pravili poslovanja skupine Mercator. Menda sta se vodstvi materinske in hčerinske družbe vsebinsko razhajali tudi glede poslovne strategije oziroma reorganizacije.

Na to, da bodo v Mercatorjevi tehnični hčerinski družbi nastale spremembe, je nakazala že uprava Mercatorja s Tonijem Balažičem na čelu, ko je avgusta predstavila (po dolgih letih negativne) polletne poslovne rezultate skupine. Ta je namreč polletje končala s kar 16,5 milijona evrov izgube. Večji del izgube so pripisali negativnim tečajnim razlikam zaradi devalvacije srbskega dinarja, za Mercatorjeve težave v Sloveniji pa so krive predvsem izgube pri poslovanju nekaterih prodajnih programov: M-Tehnike, Modiane in Maxena.

Na novinarska vprašanja, kakšno zdravilo vidi uprava za težave z omenjenimi programi, natančneje, ali jih namerava ukiniti, Balažič takrat ni dal določnega odgovora. Pomenljivo je poudaril le, da se bo Mercator vrnil k osnovni dejavnosti, torej prodaji izdelkov programa market, in k trgom, ki jih dobro obvladuje.

Nova pesem, nova taktirka

Zamenjava na vrhu M-Tehnike je torej očitno prvi korak k sanaciji stanja v tej družbi. Kaže, da matica ne namerava sprejemati revolucionarnih ukrepov, ampak bo ponudila hčeri vsaj še eno priložnost. Vendar bo morala ta spremeniti koncept. To pa je mogoče zgolj z zamenjavo vodstva in morda še s poznejšo kadrovsko prevetritvijo na nižjih ravneh.

Spomnimo, da je bila v Mercatorju tehnična trgovina sedem let organizirana kot izvršno področje, lani novembra je bilo registrirano podjetje M-Tehnika s 25.000 evri ustanovnega kapitala, januarja pa ga je matična družba dokapitalizirala z 1,4 milijona evrov kapitala. Prejšnji predsednik uprave Mercatorja Žiga Debeljak je vodenje tehnične trgovine zaupal Goranu Čelesniku, več let glavnemu komercialistu Merkurja, ki se je pred začetkom prisilne poravnave zaradi razlik v pogledih razšel z Binetom Kordežem ter nato kot krizni menedžer odšel reševat Slovenijales. Slovenijales je saniral v osmih mesecih, novi izziv, M-Tehnika, pa je bil večji in trši oreh.

Začel je s trdo roko, ukinil številne privilegije, in s tem zanetil neizogibne konflikte. Eden od očitkov na njegov račun je bil, da je v hišo pripeljal celotno garnituro nekdanjih Merkurjevcev in da je hotel »pomerkuriti« Mercator. Čeprav je Goran Čelesnik človek, ki se nerad pojavlja v medijih, češ da resnica tako ali tako nikogar ne zanima, smo se z njim pogovarjali o različnih namigovanjih, med drugim o tem, da družba tone v izgubah, da se razprodaja, da zamuja s plačili, da jo kreditne zavarovalnice zavračajo ... Čelesnikovo glavno sporočilo je bilo, da je M-Tehnika res v težavah (podobno kot številna druga podjetja) in da jo je treba sanirati. Program protikriznih ukrepov je imel pripravljen, svojo vizijo - zavrnil je očitke, da se zgleduje po Merkurju - pa bi lahko uresničil, če bi matična družba dokapitalizirala M-Tehniko, kar bi bilo več kot nujno in za kar se bo odločno boril.

V iskanju tržne niše

Kaže, da uprave Mercatorja ni prepričal in da so ga »konceptualna razhajanja« odnesla. Problemi M-Tehnike so predvsem: zelo širok asortiment v primerjavi s konkurenti, lokacijsko razdrobljene in majhne prodajne zmogljivosti, neučinkovita organizacija poslovanja itn. Z vprašanji, kako to obrniti sebi v prid (najlaže bi bilo ukiniti male razmetane prodajalne in zgraditi velike, sodobne centre, a za to seveda ni denarja, poleg tega pa je na tem področju konkurenca zelo močna), kje poiskati tržne niše, kaj storiti s problematičnim pohištvenim programom, kako razvijati filiale na Hrvaškem, v Srbiji ..., se bo moral spopasti novi predsednik uprave Robert Kotnik. Ne nazadnje - če se izkaže, da družba ne more preživeti samostojno - jo mama še vedno lahko pripoji nazaj. Očistiti pa jo bo treba v vsakem primeru.