Ljubljana – Poslovno okolje postaja vse bolj kompleksno in podjetja se na to pogosto odzivajo tako, da njihova organizacija in delovanje postaneta bolj zapletena, kar pa zmanjšuje njihovo učinkovitost, ugotavlja partner in izvršni direktor The Boston Consulting Group Amsterdam Erik Floor, ki bo nastopil tudi na četrtkovem menedžerskem kongresu Združenja Manager.
Predavanje Erika Floora bo imelo naslov Poenostavi poslovanje, dvigni rezultat! Kot pojasnjuje Floor, ta bolj zapletena organizacija podjetij v njihov sistem vnaša več procedur in procesov, ravni, struktur in poročil o uspešnosti, več časa za upravljanje dela in manj za njegovo izvajanje. »Zato delaš več – sestanki in elektronska pošta – vendar ne ustvarjaš dodane vrednosti,« pravi sogovornik. Dodaja, da znotraj takšne zapletene organizacije menedžerji lahko porabijo kar 40 odstotkov svojega časa za pisanje poročil in 30 odstotkov za koordiniranje sestankov, kar pomeni, da jim za upravljanje ostane zgolj 30 odstotkov njihovega časa. »Tako lahko 60 odstotkov časa svojega časa porabijo za aktivnosti, ki ne prinašajo dodane vrednosti,« pravi Floor in dodaja, da to vpliva na nižjo produktivnost, manjšo vključenosti in povzroča probleme pri izvedbi.
Floor kot eno od rešitev za ta problem podjetjem ponuja koncept Smart Simplicity oziroma pametno preprostost. Ta, kot zatrjuje, vodi v bolj gibčno organizacijo, ki se lažje odziva na kompleksnost. Ta pristop naj bi podjetju omogočil, da ima manj struktur, manj birokracije in več zmogljivosti. »Ko odstranite te zakompliciranosti, lahko sočasno izboljšate rezultate in zadovoljstvo pri delu,« pojasnjuje. Kot razlaga, bodo zaposleni izkusili boljše vodstvo, bolje bodo sodelovali med sabo znotraj podjetja in zaradi zmanjšanja zapletenosti izkazovali večjo vključenost.
Odpuščanja niso nujna
Na vprašanje, ali te poenostavitve in odprava določenih balastnih dejavnikov in struktur prinašajo tudi zmanjšanje števila zaposlenih, Floor odgovarja: »Odprava zapletenosti in povečanje rezultatov bosta zares pomenila, da lahko nekatere rezultate dosežeš z manj ljudmi.« Ali pa to pomeni tudi zmanjševanje števila zaposlenih, pa je po Floorovih besedah odvisno od tega, »kako boljše rezultate uporabiš za rast na trgu«. Večina industrij z rastjo po navadi potrebuje tudi več ljudi, tako da se lahko zaposlenost tudi poveča, dodaja.
Veliki so najbolj zapleteni
In za kašna podjetja in industrije je primeren pristop pametne preprostosti? Kot pojasnjuje Floor, ga je mogoče uporabiti za vse vrste in velikosti podjetij ne glede na panogo. »Vendar če sem pošten: z najhujšimi primeri zapletenosti sem se srečal v največjih podjetjih, v katerih razmeroma veliko ljudi porabi svoj čas za ugotavljanje in definiranje tega, kako naj bi delovala njihova notranja organizacija,« dodaja. Kot opozarja, ni težava v tem, da menedžerji ne namenjajo dovolj pozornosti organizaciji, ampak da pri novi kompleksnosti poslovanja uporabljajo tradicionalne menedžerske pristope. Poleg tega po njegovih besedah v mnogih organizacijah velik del časa porabijo za razpravljanje o problemih, premalo časa pa si vzamejo za to, da bi problem opredelili in glede tega sprejeli odločitev.