Sandi Češko prevzel eno od poljskih televizij

Studio Moderna Holding je kupil TV z lastnim 24-urnim kanalom, ki deluje na skoraj 40-milijonskem trgu.

Objavljeno
24. julij 2017 16.07
Suzana Kos
Suzana Kos

Studio Moderna Holding je kupil poljsko podjetje Mango Home Shopping TV. Gre za postajo z lastnim 24-urnim kanalom. Sandi Češko računa, da bo s tem nakupom poljski trg postal eden največjih trgov, na katerem posluje Studio Moderna.

Mango Home Shopping TV deluje na skoraj 40-milijonskem trgu od leta 2002. Sandi Češko, prvi mož Studia Moderne in peti najbogatejši Slovenec, s 184 milijoni evrov ocenjenega premoženja, vrednosti te akvizicije ne razkriva.

»Kriza je mimo, posamične težave še vedno so, a poslovanje nasploh je dobro, tako lani kot v prvem polletju letos, imamo namreč dvoštevilčno rast prihodkov, dosegli bomo blizu 500 milijonov evrov prihodkov, realizacija je nad načrtovano. Ruski trg, ki je bil pred leti za nas po obsegu prihodkov še enkrat večji, nadomeščamo z drugimi, prihodnje leto vstopamo na nemški trg,« napoveduje prvi mož holdinga.

V kakšno mrežo je vstopil

Je TV-prodaja ob vse hitrejši rasti spletne trgovine še aktualna? »Televizijska prodaja je še vedno eden najbolj uspešnih načinov prodaje,« je prepričan Češko in navaja primer konkurenčne družbe za prodajo ležišč v Veliki Britaniji Eve, ki je imela lani 12 milijonov funtov prihodkov in 11 milijonov izgube, na borzi pa je vredna 170 milijonov funtov, Dormeo UK pa bo letos imel 14 milijonov evrov prihodkov in posluje z dobičkom.

Mango Shopping TV je Češko kupil od zasebne poljsko-ameriške komercialne mreže TVN, ki deluje dvajset let, trinajst let tudi kotira na Varšavski borzi. Z njo pa je ob svoji prvi akviziciji – doslej je namreč poslovnež iz Zasavja, ki je pred leti tri leta kraljeval na lestvici najbogatejših Slovencev, prisegal na organsko rast – sklenil tudi dogovor o strateškem sodelovanju. Lastnik TVN je Scripss Networks, ki ima v lasti tudi Food Chanel, Travel Channel in še nekatere druge tematske kanale. TVN sta sicer ustanovila poljska poslovneža Mariusz Walter in Jan Wejchert, ki sta pred dvema letoma za več kot pol milijarde evrov prodala dobro polovico deleža ameriški medijski družbi Scripps Networks Interactive.

Podpisal tudi pogodbo z Alibabo

Multinacionalka Studio Moderna s sedežem na Nizozemskem je sicer največ prihodkov v preteklosti ustvarila na ukrajinskem in ruskem trgu, na katerem pa so potrošniki izgubili dobršen del svoje kupne moči. Studio Moderna Holding je zato leta 2014 izgubil skoraj 10 odstotkov prodaje v primerjavi z letom prej. Tedaj je Češko povedal, da je bilo to najslabše leto v njegovi zgodovini. Največ izpada je bilo zaradi razmer v Rusiji in Ukrajini, kar so pri prodaji večinoma nadomestili zahodni trgi, ki jih pokriva sestrska družba.

»V Rusiji smo se tik pred krizo odločili, da bomo naše skladišče in pripravo paketov oddali zunanjemu podjetju, ki pa tej nalogi ni bil kos. Po šestih mesecih kriznih razmer smo skladišče prevzeli sami, danes je to eden najboljših logističnih centrov v Rusiji za direktno prodajo, pred kratkim smo podpisali pogodbo z Alibabo in vrsto velikih ruskih spletnih podjetij. Iz kriznih razmer smo tako naredili dober posel,« ocenjuje prvi mož multinacionalke.

Nekatere družbe holdinga Studia Moderne so tudi 2015 poslovale v rdečih številkah, matična družba pa po Češkovih zagotovilih doslej še ni imela izgube. Večina izdelkov, ki jih prodaja Studio Moderna, razen redkih izjem, kot je na primer znamka Gorenje, nastaja zunaj Slovenije. Ležišča Dormeo denimo, ki so glavni prodajni produkt, so večinoma izdelana v Italiji ali Belgiji, nekatere proizvode nižjega cenovnega razreda pa izdelujejo tudi na Kitajskem. Prodaja v Sloveniji prinaša okoli pet odstotkov prihodkov.

Od kozmodiska do šminke ...

Lani je Studio Moderna kupil tudi večinski delež podjetja Konverzija
, ki prek spleta v sedmih evropskih državah prodaja ličila oziroma kozmetične izdelke. Eden izmed razlogov za odločitev je bila želja, da bi se prebili tudi do kupcev mlajše generacije.

Svojim spletnim stranem je tako pridružil stran, ki se ukvarja s prodajo ličil in drugih kozmetičnih pripomočkov. To je zelo zanimiva kategorija, je ob tej poslovni potezi utemeljeval Češko, saj je usmerjena k najmlajši populaciji, ki ni običajni kupec izdelkov, ki jih prodaja Studio Moderna. Spletna prodaja sicer prinaša okoli petino prihodkov, tradicionalni kupci izdelkov holdinga pa so za zdaj ljudje, starejši od 40 let. Pred leti je bil največji prodajni hit Studia Moderne kozmodisk, pripomoček, ki naj bi pomagal pri težavah s hrbtenico.

Pred lastniškimi spremembami?

Rast sicer pričakujejo tudi solastniki Studia Moderne. To so trije ameriški investicijski skladi, Insight Venture Partners, Templeton Strategic Emerging Markets Fund III in General Atlantic. Prva dva sta v lastništvo Studia Moderne vstopila leta 2010, tretji pa leto pozneje. Skladi praviloma vstopajo v podjetja kot začasni lastniki v pričakovanju, da jih bodo pozneje z dobičkom prodali.

Češko je po vstopu prvih skladov napovedoval, da bo podjetje kmalu uvrstil na eno od tujih borz, vendar se to za zdaj še ni uresničilo. Konec leta 2015 pa je izjavil, da je mogoče v prihodnji dveh letih v holdingu pričakovati lastniške spremembe.

Umik skladov iz lastništva bi bil zdaj torej povsem mogoč, saj bi bili diskonti, za razliko od minulih kriznih let in po stabilizaciji oziroma širitvi poslovanja, nižji oziroma bi skladi izstopili z dobičkom.

»Lastniška struktura je enaka kot pred šestimi leti. Investitorji vedno razmišljajo o izstopu, a v tem trenutku se ne dogaja na to temo nič konkretnega,« je redkobeseden Češko. Po nekaterih virih je sicer zainteresiran, da bi lastniški delež skladov odkupil kar sam.