Dobra prodaja viličarjev, ki se je začela v zadnjih dveh letih, se nadaljuje tudi letos. Lani je bilo prodanih največ, 905 viličarjev po obdobju gospodarske krize, kar je bilo 26-odstotno povečanje v primerjavi z letom pred tem. V prvih treh mesecih letos je bilo prodanih kar 390 viličarjev.
Pozitivni trend se nadaljuje tudi letos, in če bi se podobna prodaja nadaljevala do konca leta, bi dosegla ali celo presegla rekordno prodajo iz leta 2007, ko je bilo prodanih 1532 viličarjev. Večje je tudi povpraševanje po kompleksnejših logističnih rešitvah in s tem povezanimi viličarji. Električno gnani viličarji na vseh področjih izpodrivajo viličarje na dizelski ali plinski pogon. Lani so električni viličarji predstavljali že 80 odstotkov vseh prodanih viličarjev.
Večja prodaja električnih viličarjev je velika prednost za nemškega proizvajalca viličarjev Still, ki od svojih začetkov, pred skoraj sto leti, zaradi številnih prednosti trdno verjame v električni pogon. Prav zato imajo v svojem programu na vseh viličarjih pogon izveden z elektromotorji in tako tudi na viličarje z dieselskimi ali plinskimi pogonskimi vgrajujejo hibridno tehnologijo, ki omogoča manjšo porabo, manjše emisije izpušnih plinov in najnatančnejše upravljanje viličarja.
Prodajo bodo letos
Prokurist podjetja Mitja Mihelič pravi, da so lani prodali 40 novih viličarjev in okoli 150 rabljenih. V letošnjih prvih treh mesecih je povprečna mesečna prodaja rabljenih viličarjev ostala na lanskem povprečju, močno pa se je povečala prodaja novih viličarjev. Zanje so prejeli že 71 naročil.
Če se trg ne bo ohlajal, lahko načrtujemo trikratno povečanje prodaje v primerjavi z lansko. Zaposlili bomo novega tehničnega direktorja, ker sedanji odhaja v pokoj. Zaposlujemo dodatne mehanike, saj se povečuje tudi obseg servisnega poslovanja. Predvidevamo dvajsetodstotno povečanje prihodkov glede na lansko leto,« pravi Mitja Mihelič.
Avtonomni viličar
Za potrebe komisioniranja so Stillovi inženirji uporabili inteligentno robotsko tehnologijo in razvili zahtevam komisioniranja optimalno prilagojen viličar. Tako je na trg prišel nov inteligenten in avtonomen viličar iGo neo CX 20. Viličar deluje kot član ekipe za komisioniranje in na vsakem koraku popolnoma samostojno sledi svojemu operaterju.
Preizkusi na terenu so pokazali, da tak avtonomni viličar pri komisioniranju prihrani 30 odstotkov časa, saj dosega veliko večjo zmogljivost pobiranja artiklov, ker odpravlja zamudno sestopanje z viličarja in vzpenjanje nanj.