Seaway s hibridno barko Greenline 33 spreminja trg plovil

V Puconcih bodo investirali 30 milijonov evrov in ustvarili do 150 novih delovnih mest.

Objavljeno
17. november 2011 13.23
Posodobljeno
17. november 2011 13.23
Blaž Račič, Jesenice
Blaž Račič, Jesenice

Zgoša - Podjetje Seaway je postalo vodilni proizvajalec plovil s hibridnim (motorno-električnim) pogonom, je ob predstavitvi 200. izdelane hibridne barke Greenline 33 poudaril Japec Jakopin, ustanovitelj in solastnik Seawaya. Dodal je, da se je z razvojem novih bark začelo prestavljati težišče trga plovil. V prihodnjih letih načrtujejo rast prodaje (predvsem v državah skupine BRIK - Brazilija, Rusija, Indija, Kitajska) in širitev proizvodnje.

V Puconcih bodo prihodnje leto postavili novo delavnico za izdelavo elementov za njihove barke. Celotna investicija bo vredna okoli 30 milijonov evrov, zanjo so pridobili dobrih 11 milijonov evrov evropskih razvojnih sredstev, v štirih letih pa bodo zaposlili od 120 do 150 delavcev, napoveduje Japec Jakopin. Razvoj, v okviru katerega snujejo več novih plovil, bodo ohranili v Zgoši. Zaposlujejo 250 delavcev, med 40 razvojnimi inženirji je približno polovica tujcev.

Glavnina proizvodnje, ki vključuje tudi izdelavo delov za vetrne elektrarne, bo potekala v Sloveniji. Zaradi posledic krize se je skrčila prodaja večjih in več milijonov evrov vrednih razkošnih plovil, zato so obrat ob morju v Tržiču v sosednji Italiji, za gradnjo katerega so porabili 23 milijonov evrov, prodali in blizu najeli manjšega. Pri tem stavijo na domače znanje, saj so tudi pri nastajanju bark pod blagovno znamko Greenline sodelovala slovenska podjetja (Iskra avtoelektrika, Bisol, Gorenje). Jakopin opozarja na težave pri financiranju razvoja s pomočjo domačih bank.

Med kupci deset metrov dolge barke Greenline 33 so predvsem otroci t. i. baby boom generacije, ki se upokojujejo in so pripravljeni prihranke porabiti za nakup od sto tisoč do 150.000 evrov vredne barke, ki jo odlikuje majhna poraba energije.

Glede izdelave plovil se dogovarjajo za sodelovanje z Elanom, kot napoveduje direktor Seawaya Jani Grašič, pa bi lahko dogovor sklenili do konca letošnjega leta.