Ljubljana – Slovensko zagonsko podjetje, ki je razvilo napravo za daljinsko upravljanje plovil, ki omogoča nadzor nad plovilom prek mobilne aplikacije, ne počiva. Na pobudo zavarovalnic so razvili še alarmni in sledilni sistem ob kraji zunajkrmnih motorjev.
»Kraja zunajkrmnih motorjev je vse bolj razširjena in vsako leto je samo na Jadranu na stotine takih primerov, v Evropi pa na tisoče. Marsikateri slovenski lastnik čolna se je s to sitnostjo že srečal. Je delo organiziranih skupin, ki so na akcije dobro pripravljene in po navadi ukradejo večje število motorjev na eni lokaciji, s čimer gre povzročena škoda v desettisoče evrov v eni noči,« bistvo problema opiše direktor Boatguarda Miha Krisch. Kraja je velik problem tudi za zavarovalnice, ki so namignile na to, da trg za izdelek, ki bi rešil omenjeni problem, obstaja.
Sistem je samozadosten
Tako so se pri Boatguardu zakopali v delo in v dveh mesecih razvili prvi samostojni alarm in sledilni (angl. tracking) sistem Engineguard, ki na lastno baterijo deluje vsaj osem let in v redni prodaji stane 260 evrov. »Posebnost tega izdelka je, da je samozadosten, kar pomeni, da ga ni treba nikamor vgraditi ali polniti. Preprosto ga namestimo na skrito mesto v motorju in s tem vzpostavimo varovanje. Gre za posebno rešitev, ki varuje motor, ob tem pa ne porabi nič energije,« o prednostih pred konkurenco razlaga Krisch. Ko je motor odstranjen s plovila, naprava pošlje alarm na pametni telefon in začne prikazovati lokacijo ukradenega motorja. Tako se lahko lastnik pravočasno odzove in prepreči krajo oziroma dobi svoje premoženje nazaj.
Ustvarjajo skupnost uporabnikov
Po Krischevih besedah želijo zgraditi tudi skupnost uporabnikov, ki bodo sodelovali pri odkrivanju in preprečevanju kraj motorjev. »Vsak kupec Engineguarda se bo lahko prijavil v skupnost in določil območje, iz katerega želi prejemati morebitne alarme in lokacije ukradenih motorjev. S tem se bistveno poveča verjetnost, da se zlikovce zasači in ujame, motorje pa vrne. Po našem mnenju se je proti kraji namreč mogoče boriti tudi ali predvsem tako, da se zlikovce vnaprej odvrne od tega početja, če bodo vedeli, da nanje preži več opreznih lastnikov,« meni Krisch.
Prve stranke nove rešitve imajo v Sloveniji, potem ko so začeli prodajo, pričakujejo pa, da jih bo še več. »Trg za ta izdelek je bistveno večji od trga za Boatguard, saj je čolnov z zunajkrmnimi motorji okoli desetkrat več kot jaht, poleg tega pa je kraja motorjev res velik problem po vsem zahodnem svetu,« napoveduje Krisch in nadaljuje: »Ko bodo uporabniki začeli uporabljati Engineguard, bomo videli, ali smo pripravili dobro rešitev. Če to drži, in jaz sem prepričan o tem, potem bo ta izdelek zelo uspešen.«