Skaza gre v Ameriko

Ob praznovanju 40 let Plastike Skaza sklenjen posel s korporacijo Steelcase, načrti polni presežkov

Objavljeno
25. maj 2017 22.58
Skaza
Brane Piano
Brane Piano
Velenje - Marsikje v svetu že vedo za blagovno znamko Skaza, odkar je iz majhne delavnice družinsko podjetje Plastika Skaza preraslo v podjetje s 320 zaposlenimi in posebej po tistem, ko so se odločili ne samo delati za velike, kakor sta Gorenje in Ikea, temveč raziti tudi svoje izdelke.

Prav zdaj, ko v Plastiki Skaza praznujejo 40 let rasti in razvoja, so sklenili prvi neposredni posel ameriškim kupcem, družbo Steelcase, ki upravlja blagovne znamke, zagotavlja celovite arhitekturne rešitve, izdeluje pohištvo in 3,1 milijarde ameriških dolarjev ustvari preko 800 prodajnih mest v svetu. Izvršna direktorica Ana Laura Rednak pravi, da je prvo naročila vredno sicer le pol milijona dolarjev, a tako s še manj so doma začeli sodelovati z Gornjem, v Evropi pa z Ikeo.

Podjetje Skaza je imelo lani 35,2 milijona evrov prihodkov, letos načrtujejo 38,5 milijona evrov, več kot 90 odstotkov izdelkov iz brizgane plastike in svojih linij posodja iz recikliranih plastik oziroma biomaterialov pa izvozijo.

»V desetih letih po začetku krize v svetu smo se spremenili iz izvajalca oziroma dobavitelja za avtomobilsko in elektro industrijo v podjetje, ki ima tudi svoj prodajni program,« pripoveduje direktorica in solastnica Tanja Skaza, ki trdi, da bo v petih letih njihov izdelek najti v vsakem drugem gospodinjstvu v svetu, do leta 2020 pa bodo prihodke povečali na 100 milijonov evrov in od tega petino zaslužili s svojimi blagovnimi znamkami.

To bodo dosegli tudi s širitvijo in modernizacijo proizvodnje. Lani so investirali 5 milijonov evrov in nekdanje Vegradovo območje v Selu pri Velenju spremenili v sodoben industrijski kompleks, pri čemer se niso prezadolžili. Že zdaj letošnji načrt presegajo za 22 odstotkov. Z novim izdelkom kompleta za piknike dokazujejo kaj je mogoče izdelati iz recikliranih materialov in kupce že imajo tudi na najbolj oddaljenih trgih Japonske, Tajvana in Južne Koreje ...

»Že lani smo za letos in za leto 2018 sklenili za 8 milijonov evrov novih poslov,« dodaja Ana Laura Rednak: »Hočemo biti prvi na trgu, tudi trendsetter, zato pa moramo znati predvideti, kaj bo kupec želel in tisto narediti prej kot drugi. Letos bomo z investicijami nadaljevali; lani smo v prostore, letos bomo v tehnologijo, digitalizacijo in robotizacijo.«

Zaradi odnosa do obnovljivosti in v skrbi za naravo v Skazi načrtujejo, da bodo že leta 2020 polovico izdelkov imeli iz recikliranih materialov.