Skriti zmagovalci srednje in vzhodne Evrope tudi pri nas

Med 165 podjetji, ki bi jih lahko uvrstili med skrite zmagovalce v srednji in vzhodni Evropi, je tudi 15 slovenskih podjetij.

Objavljeno
16. november 2011 19.58
Posodobljeno
17. november 2011 07.00
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Ljubljana – Med 165 podjetji, ki bi jih lahko uvrstili med skrite zmagovalce v srednji in vzhodni Evropi, je tudi 15 slovenskih podjetij.

Predstavniki Poslovne šole Bled – IEDC bodo danes in jutri na Dunaju predstavili rezultate raziskave o malih in srednje velikih podjetjih v srednji in vzhodni Evropi, ki se uvrščajo med tako imenovane skrite zmagovalce. Raziskavo so skupaj opravili člani Združenja poslovnih šol srednje in vzhodne Evrope (CEEMAN) in Poslovne šole Bled, vključila pa je 18 držav v srednji in vzhodni Evropi, Kazahstanu in Turčiji.

»Tudi v srednji in vzhodni Evropi imamo zelo uspešna podjetja, ki so vodilna v svojih panogah, vendar jih ne poznamo, ker so za javnost skrita. Razvojne politike je treba usmeriti tako, da bomo tem podjetjem pomagali pri njihovem razvoju, predstaviti jih moramo tudi svetu in finančnim ustanovam, ki bi bile pripravljene vanje investirati,« je poudarila direktorica IEDC Danica Purg.

Vodilni v svojih nišah

Podobno raziskavo je v nemško govorečem območju (v Nemčiji, Avstriji, Švici) ter Nizozemski in Skandinaviji leta 2008 izvedel nemški marketinški guru Hermann Simon. Medtem ko je Simon vzel pod drobnogled podjetja, ki so vodilna v svojih tržnih nišah v svetovnem merilu, so raziskovalci CEEMAN-IEDC raziskovali mlada podjetja, ki so vodilna v regiji vzhodne in srednje Evrope ali širše.

»Gre za izvozno usmerjena podjetja, ki povprečno izvozijo 60 ali več odstotkov svoje proizvodnje, njihov izvoz pa še raste oziroma izvozijo dvakrat več, kot je povprečje v regiji.

Za Slovenijo, ki je majhna država, je stopnja izvoza celo višja, približno 80 odstotkov,« je poudarila koordinatorka raziskave Melita Rant iz IEDC – Poslovne šole Bled. Za ta podjetja je značilno tudi, da so visoko inovativna in s svojimi izdelki dobro pozicionirana na trgu ali da uvajajo nove poslovne modele in prakse. »Izstopajo tudi po številu patentov, saj jih imajo precej več kot primerljiva podjetja v Nemčiji, Avstriji in Švici. Imajo tudi višjo donosnost na investiran kapital ter več vlagajo v raziskave in razvoj,« je poudarila Melita Rant.

V raziskavi je sodelovalo tudi 15 podjetij iz Slovenije. Večinoma gre za znana imena, kot so Akrapovič (vodilni proizvajalec izpušnih sistemov za motorje na svetu), Seaway (svetovna številka ena v konstrukciji jadrnic), Hidria (ki izdeluje ogrevalne sveče za dizelske motorje), Pipistrel (proizvajalec ultralahkih letal), Studio Moderna (znano po neposrednem marketingu in prodaji izdelkov) in še bi lahko naštevali. Nekaj imen je manj znanih, kot so, denimo, Tajfun (največji slovenski proizvajalec gozdarskih vitel), Metrel (proizvajalec naprav za merjenje varnosti elektroomrežij), Gene Planet (podjetje, ki raziskuje genetsko zasnovo z namenom izboljšanja kakovosti življenja) itn.