Slovenci na indijski trg ne vstopajo s celovito ponudbo

Kitajska načrtuje podvojitev blagovne menjave v tem delu Evrope in nacionalno predstavitev na 48. MOS.

Objavljeno
12. september 2014 15.39
Vili Einspieler, Celje
Vili Einspieler, Celje
Celje − Ker Mos poteka v delu Evrope, s katerim želi Kitajska okrepiti gospodarske odnose, se bo prihodnje leto predstavila v posebni sejemski dvorani. Na 47. Mosu sta podpisala partnersko pogodbo tudi slovensko podjetje Gama System in indijsko podjetje Netspider India.

Prvi mož podjetja UAEC, kitajskega organizatorja skupinskih sejemskih nastopov, Ni Liqun je napovedal, da bo azijska gospodarska velesila, ki se letos predstavlja le na štirih razstavnih prostorih, že na 48. Mosu pomnožila število podjetij. Po njegovih besedah kitajski podjetniki načrtujejo, da bodo v tem delu Evrope, s katerim je imela Kitajska tudi v zgodovini dobre odnose, podvojili blagovno menjavo.

Na 47. Mosu sta podjetji Hebei Metal Enterprise in Shengri, prvo izdeluje kovinske mreže in ograje, drugo litoželezno posodo in žare, tik pred sklenitvijo poslov s slovenskimi podjetji. V podjetju Xinle Huabao plastic products, ki izdeluje prte in dežne plašče iz umetnih mas, pa so poudarili, da je zanimanje ljudi za izdelke podjetja veliko, vendar njihov cilj ni maloprodaja, temveč najti posrednika za ta trg.

Slovensko podjetje Gama System in indijsko podjetje Netspider India si od podpisa partnerske pogodbe obetata dobro sodelovanje. Generalni direktor podjetja Gama System, ki razvija programske rešitve za področje upravljanja z dokumenti, Marko Šobota je poudaril: »S podpisom pogodbe smo našli zelo dobrega partnerja, ki smo mu odstopili ekskluzivne pravice na območju Indije. Izbira Indije že zaradi velikosti kaže, da smo partnerja dobro spoznali in mu zaupamo, da bo dobro posloval.«

Priložnost za večji izvoz v Indijo

Njegove izkušnje poslovanja z Indijci so trenutno odlične. V tej zvezi je povedal: »Kar se dogovorijo, drži in njihove odgovore vedno prejmemo zelo hitro. Barantali med sklepanjem pogodbe niso, kar je sicer lastnost indijskega poslovanja, na svojem trgu pa bodo Indijci barantali.«

Direktor Centra za mednarodno poslovanje pri GZS Aleš Cantarruti je menil, da ima indijski trg veliko prednosti. Ali kot je dejal: »Indija je velik trg, kjer imamo priložnosti na različnih področjih. Pozna evropske načine poslovanja, Indijci dobro govorijo angleško, v primerjavi s kitajskim in brazilskim trgom pa je relativno blizu našemu. Čeprav je vstop na trg zaradi specifičnosti, prilagajanja in prisotnosti svetovne konkurence zelo zahteven, lahko izkoristimo dopolnjevanje obeh gospodarstev.«

Blagovna menjava med slovenskim in indijskim gospodarstvom je po statističnih podatkih še vedno krepko na strani indijskega uvoza v državo. Cantarutti vidi možnosti za večji slovenski izvoz: »V Sloveniji še vedno ne znamo izkoriščati povezovanja podjetij za skupni nastop na indijskem trgu. Kar nekaj je takšnih področij, kjer bi se lahko slovenska podjetja povezala in ponudila izoblikovano celoto. Posamezna podjetja z delnimi rešitvami veliko težje konkurirajo na indijskem trgu.«

Kot je še ugotovil Cantarutti, lahko Slovenci ponudimo visoko tehnologijo predvsem na področju energetike, avtomobilske industrije, strojništva in informacijskih tehnologij. Dopolnil ga je veleposlanik Indije v Sloveniji Sarvajit Chakravarti, ki je poudaril, da lahko Indija ponudi cenejšo, vendar visoko izobraženo delovno silo in kakovostne delovne navade.