Slovenci vse več nakupujemo prek spleta

Danes najmanj en spletni nakup mesečno opravi že tretjina uporabnikov interneta, kaže raziskava Spletni trgovec leta.

Objavljeno
24. november 2015 14.41
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana - Raziskava spletnih nakupovalnih navad Spletni trgovec leta, ki jo opravljata Ceneje.si in Valicon, kaže, da že 85 odstotkov slovenskih uporabnikov interneta kupuje prek spleta, 52 odstotkov jih spletne nakupe opravlja pogosto ali intenzivno. Število in intenziteta spletnih nakupov vztrajno rasteta, prav tako kot rast čezmejnega nakupovanja, ki ima v Evropski uniji še velik potencial za rast.

V primerjavi z letom 2013 je delež intenzivnih spletnih kupcev, ki mesečno opravijo vsaj en nakup prek spleta, narasel za 58 odstotkov. »Danes najmanj en spletni nakup mesečno opravi že tretjina uporabnikov interneta. Na drugi strani se je za 30 odstotkov zmanjšal delež tistih, ki s spletnimi nakupi nimajo izkušenj in tako le še 16 odstotkov uporabnikov interneta pravi, da ne kupuje prek spleta,« pravi direktor projektov in partner v raziskovalni hiši Valicon Matjaž Robinšak. Slovenija se sicer po številu opravljenih spletnih nakupov uvršča pod evropsko povprečje, zato je še veliko prostora za rast.

Bolj zaupamo domačim trgovcem

Podatki raziskave kažejo tudi, da Slovenci še vedno bolj zaupamo domačim trgovcem, saj 43 odstotkov uporabnikov interneta še vedno nakupuje izključno v slovenskih spletnih trgovinah. Po drugi strani zanje postajajo ponudbe tujih trgovcev vse bolj pomembne. Delež kupcev, ki vsaj enega od desetih nakupov opravijo v tujini, se je v primerjavi z lani povečal za skoraj 12 odstotkov in predstavlja 57 odstotkov vseh uporabnikov interneta. Pri tem je kupcev, ki več kot polovico nakupov opravijo prek tujih spletnih trgovin, 21 odstotkov, kar je dve odstotni točki več kot lani.

Kot pravi generalni sekretar evropske krovne institucije za področje spletne in večkanalne trgovine Emota Maurits Bruggink Evropska komisija v eni zadnjih raziskav ugotavlja, da v EU čezmejna spletna trgovina še ni dovolj razvita, saj kar 61 odstotkov evropskih potrošnikov bolj zaupa domačim spletnim trgovcem kot tistim v drugih državah članicah. »Ukrepi evropskih institucij se zato gibljejo v smeri odstranjevanja ovir v čezmejni e-trgovini. Tem prizadevanjem sledi tudi evropska značka zaupanja, ki jo podeljuje Emota  in zagotavlja varen nakup pri že več kot 15.000 evropskih spletnih trgovcih,« razlaga Bruggink. V letu 2016 se bo Emoti, ki si prizadeva za vzpostavitev enotnega evropskega trga, pridružila tudi Slovenija.

Najboljša Malinca

Na konferenci o spletnem nakupovanju sMind so poleg predstavitve raziskovalnega projekta Spletni trgovec leta podelili tudi nagrade najboljšim. Naziv spletni trgovec leta 2015 je prejela trgovina Malinca, nagrado glas ljudstva portal Moje-lece.si.

Sicer so nagrade za odličnost spletne prodaje podelili v 14 kategorijah. Na področju avto-moto je slavila trgovina Silux, v kategoriji dom in vrt Kralj Žara, na področju fotografije pa trgovina Beseničar. Zmagovalka v kategoriji erotika je trgovina Svet erotike, Malinca v kategoriji hrana in pijača ter Zoohit v kategoriji male živali. Spletna trgovina Anni je slavila na področju računalništva in zabavne elektronike, v kategoriji lepota in zdravje se je na prvo mesto uvrstila trgovina Moje-lece.si, portal Funky.si je zmagal v kategoriji za otroke. Prvak v kategoriji oblačila in obutev je Obuta mačka, Printink pa najboljši spletni trgovec za pisarniške in šolske potrebščine. Zmagovalni trgovec s športno opremo je Extremevital, za telefonijo Gizzmo.si, najboljši spletni nakupovalni center pa je postala trgovina Mimovrste.