Programska oprema Greyball menda pomega voznikom prepoznati in se tako izogniti državnim uradnikom, ki na Uber prežijo v krajih, kjer (še) ni dovoljen. Uber je marca, ko je obstoj Greyballa razkril časnik New York Times, opremo sicer prepovedal uporabljati za tovrstne namene.
Pri Uberju so poudarili, da je namen Greyballa preverjanje posameznikov, ki koristijo prevoze prek njihove aplikacije, da bi s tem preprečili goljufije in obvarovali voznike. Rešitev namreč zagotovi, da določeni uporabniki vidijo drugo različico standardne aplikacije.
Greyball tako popači resnično lokacijo Uberjevih vozil v različnih okoliščinah, na primer ko bi bili vozniki lahko tarča fizičnih groženj. Gre za del širšega sistema, v katerem Uber analizira podatke kreditnih kartic, naprav, lokacij in drugih dejavnikov, da bi predvidel, ali je zahteva po vožnji legitimna.
Po navedbah nemške tiskovne agencije DPA pa menda ima programska oprema vgrajene tudi lokacije pristojnih inšpektoratov in prepoznava, kadar je povpraševanje po vožnji prišlo od tam. Prav tako je Uber spremljal velike nakupe ugodnih mobilnikov, za katerimi dpmnevno pogosto stojijo oblasti.
Prav tako bi bil lahko Greyball, zaradi zbiranja informacij o kreditnih karticah in podatkov s spletnih družbenih omrežij, v nasprotju s pogoji uporabe, katere privolijo Uberjevi uporabniki.
V podjetju in ameriškem pravosodnem ministrstvu, ki vodi preiskavo, te ne komentirajo. Sama preiskava pa tudi ne pomeni, da je Uberjevo ravnanje dejansko sporno, poudarjajo mediji.
Gre za še eno v vrsti težav za Uber, ki po vsem svetu že bije številne pravne bitke. Pogosto so namreč menda določene njegove storitve, na primer prevozi, ki jih opravljajo nelicencirani vozniki, v nasprotju z veljavno zakonodajo držav in mest.