Slovenski oblikovalci skupaj v London

Naše oblikovanje je v svetu premalo poznano, zato je dvig prepoznavnosti glavni cilj skupnega nastopa podjetij v Londonu.

Objavljeno
08. september 2015 15.14
Erika Repovž, gospodarstvo; STA
Erika Repovž, gospodarstvo; STA

Ljubljana - Na največji londonski sejemski prireditvi 100% Design, namenjeni predstavitvi industrijskega oblikovanja, interierjev in sorodnih vsebin, se bo skupinsko predstavilo devet slovenskih podjetij pod okriljem javne agencije Spirit. Nastop na prestižnem oblikovalskem sejmu je prvi resnejši korak k izgradnji prepoznavnosti slovenskega oblikovanja v tujini.

Pred četrt stoletja velesila, potem smo poniknili

Po besedah Mateja Feguša iz podjetja Donar je bilo slovensko in jugoslovansko oblikovanje do leta 1990 v tujini bistveno bolj prepoznavno kot danes, v zadnjih 25 letih pa se na tem področju ni naredilo skorajda nič. Manjša slovenska podjetja s samostojnimi nastopi na tujih trgih težko dosežejo večjo prepoznavnost. Izdelki oblikovalcev Sergeja Pavlina, Nika Kralja in Saše Mächtiga so znani po vsem svetu in jih imajo celo v muzeju moderne umetnosti v New Yorku, medtem ko je med mlajšo generacijo oblikovalcev nekaj prepoznavnih imen posameznikov in studiev, ki morajo sami skrbeti za svojo promocijo, če želijo uspeti. Zato imamo Slovenci na področju oblikovanja slab skupinski rezultat.

Premajhna prepoznavnost

Da bi presegli omenjene težave bi bilo tudi v prihodnje na večjih in pomembnejših dogodkih v tujini, ki so posebej za majhna podjetja velik finančni in organizacijski zalogaj, smiselno nastopiti skupinsko in z združenimi močmi. »Upam, da je nastop na londonskem 100% Design le začetni korak v tej smeri in da bo tudi v prihodnje na takšnih dogodkih skupni interes države pred interesi posameznikov, saj si bomo le na tačin utrli pot v tujino, kar je vse prej kot enostavno.

V Londonu bomo skupaj lažje pokazali, da slovensko oblikovanje obstaja in da z njim lahko dosegamo večjo dodano vrednost,« meni Feguš, ki v vlogi ključnih akterjev predstavitve slovenske industrije vidi Spirit in gospodarsko zbornico (GZS).

Podjetje Donar za večje projekte v tujini najema tuje oblikovalce, ki v tujini lažje promovirajo slovensko oblikovanje,čeprav imamo tudi Slovenci nekah vrhunskih in v svetu prepoznavnih oblikovalskih imen kot so Nika Zupanc, Lara Bohinc, Gigodesign, Gorenje Design in še nekateri.

Cena pred vsem ostalim

Pomen cene pred vsem ostalim je po Po Fegušovem mnenju v Sloveniji še vedno glavni problem industrijskega oblikovanja. »Nihče se ne sprašuje, kaj izdelki pomenijo za okolje in za prostor v katerem živimo ter kakšen pomen imajo za izobraževanje novih generacij.«

Glavno sporočilo skupinskega nastopa slovenske industrije v Londonu bo predvsem informacija tujcem, da slovensko oblikovanje obstaja, da je zelo dobro in da se na tem področju pri nas veliko dela. Doslej so si morala namreč ambicioznejša podjetja utirati svojo pot, čeprav je skupinski nastop bližnjica do cilja.

Na Sejemu 100% Design, ki bo v Londonu od 23. do 26. septembra bodo nastopili Donar, Delavnica idej, Gonzaga, Gorenje, Ljubljana Studio, Lutman Design studio, Mizarstvo Bolčič, Primus Designs in Turk M&Z. Skupno bo sejemski nastop z udeležbo stal okoli 100.000 evrov, od česar bo Spirit prispeval nekaj manj kot 60.000 evrov.