Slovenski okraski za Putinovo novoletno jelko

Družinsko podjetje Pro-Mak prodira v Rusijo z vazami, dodatki za notranje prostore in novoletnimi okraski.

Objavljeno
02. oktober 2013 19.13
Nejc Gole, gospodarstvo
Nejc Gole, gospodarstvo
Ljubljana – Razkošni prostori predsedniške palače v Kremlju bodo v novoletnem prazničnem vzdušju obarvani v zlati in rdeči barvi. V kombinaciji teh barv bodo namreč vaze in okraski na novoletnih jelkah, ki jih bo administraciji Vladimirja Putina dobavilo slovensko podjetje Pro-Mak.

Družinsko podjetje, ki se ukvarja z notranjim opremljanjem, novoletnim okraševanjem, poročno dekoracijo in tako dalje, se je za vstop na ruski trg odločilo lani, potem ko je v Sloveniji zaradi krize zmanjkovalo dela. »Veliko smo opremljali hotele, zdravilišča, igralne salone, lokale. A v Sloveniji ni več investicij, zato je naš promet začel padati. Tu smo prisotni že 24 let in škoda bi bilo, če bi v krizi podlegli, zato smo se odločili za prodor na tuji trg,« pripoveduje direktorica podjetja Marka Karpan.

Tako kot številna druga slovenska podjetja so se odločili za Rusijo. To je velik trg, ki nam je zaradi jezika in pisave bližje kot zahodnim državam, pojasnjuje Karpanova. Zato so se lani v Rusiji udeležili sejma za notranjo dekoracijo Macef, letos pa so bili na sejmu Gift Expo. Na sejmu daril, ki se ga je udeležilo več kot 550 razstavljavcev iz 23 držav, so dobili nagrado za najlepši razstavni paviljon. »Želimo vztrajati na sejmih, tako da bodo obiskovalci pričakovali, kaj novega jim bomo predstavili,« dodaja naša sogovornica.

Interes v Rusiji za naše izdelke je velik, pravi Martin Karpan, ki je v podjetju zadolžen za ruski trg. Po njegovih besedah na ta trg največ prodajo vaze in dekorativne posode ter dodatke za notranje prostore, kot so sveče, svetila, različne figure. Njihovi kupci so predvsem oblikovalci, ki z njihovimi izdelki opremijo večinoma zasebne hiše in stanovanja. Medtem ko so v Kremlju pohiteli z naročilom za novoletne okraske, Karpan pričakuje, da bodo naročila ostalih strank po novoletnem programu začela prihajati konec meseca in novembra.

Pro-Maku gre v Rusiji na roko tudi naraščajoča kupna moč dela prebivalstva in želja Rusov po zelo razkošnih prostorih. Rusi želijo na enem metru novoletne jelke imeti sto okraskov, torej na 2,4 metra visoki smreki 240 bunk, kristalov, snežink in ostalih okraskov. Za primerjavo; zelo bogato okrašena jelka v slovenskem domu ali pisarni ima vsaj pol manj okraskov, pravi Marka Karpan. Njen sin Martin Karpan pa dodaja še en razlog, zakaj so v Rusiji lahko uspešni: »Rusi imajo zelo radi evropsko oblikovanje. Ponuditi jim je treba izdelano celoto, saj več posamičnih artiklov ne znajo dati v celoto.« Povedano drugače; treba jim je prodati okrašeno novoletno jelko, ne pa posamičnih okraskov.

V podjetju potrjujejo, da vstop na ta trg prinaša veliko novih stroškov za sejme, logistiko ter dovolilnice in certifikate. To je izziv sploh za tako majhno podjetje, saj sta v Pro-Maku s polnim delovnim časom le dva zaposlena, eden pa s polovičnim. Če se bo pozitiven trend v Rusiji nadaljeval, lahko že prihodnje leto pričakujemo več zaposlenih, pravi Marka Karpan.

Pro-Mak ni brez izkušenj v Rusiji. Pred 19 leti je poskrbel za notranjo dekoracijo 2500 pisarn Gazproma v Moskvi. Z opremo so očitno zadeli okus Viktorja Černomirdina, ustanovitelja Gazproma in med mandatom Borisa Jelcina predsednika ruske vlade. Černomirdin jih je namreč najel, da so opremili tudi njegovo rezidenco.