Kava najdražja v Turčiji, najcenejša na Finskem

V novi publikaciji Slovenijo v zanimivih infografikah in grafičnih prikazih primerjajo z drugimi državami na petih področjih.

Objavljeno
20. oktober 2015 16.18
tlo/surs
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana - Kilogram kave je leta 2013 v Sloveniji stal skoraj toliko kot na Finskem in petkrat manj kot v Turčiji. Tako kažejo podatki v infografiki, ki so jo objavili v novi publikaciji statističnega urada. Ta je ob svetovnem dnevu statistike izdal novo publikacijo z naslovom »Boljši. Slabši. Povprečni. Slovenija v mednarodni skupnosti«, v kateri so pripravili primerjavo podatkov Slovenije z drugimi evropskimi državami na različnih področjih (država in razvoj, ljudje in družba, okolje in naravni viri, ekonomija in finance, proizvodnja in storitve). Eno izmed infografik, ki prikazuje cene, smo vključili med slike.

Kot je izpostavila direktorica urada Genovefa Ružić, statistika postaja vse bolj pomembna, koristna, kakovostna in dostopna. »Statistika je osnova za informiranje in odločanje in naš cilj je, da bi ljudje uporabljali podatke, ki jih obdelamo in objavimo,« je dodala. Podatki nam pomagajo ustvariti čim bolj objektivno sliko o opazovanih pojavih, a kot poudarja Ružićeva jih lahko pravilno presojamo šele, ko jih primerjamo v prostoru ali času.

Slovenija je na področju statistike, kljub svoji majhnosti, dober zgled. Znanje in izkušnje naših statistikov cenijo v mednarodnih ustanovah, kamor jih pogosto povabijo k sodelovanju v raznih delovnih skupinah. »Majhnost je včasih tudi prednost, ki nam omogoča hitrejše usklajevanje in s tem večjo učinkovitost,« je dejala Ružićeva.

In kaj kažejo statistike glede vplivov krize? Kot pravi Ružićeva kažejo pozitivne spremembe glede gospodarske rasti, večanja zaposlenosti, kar vliva upanje za prihodnost. Prav tako se rahlo povečujejo plače v zasebnem sektorju in poraba trajnejših potrošnih dobrin. »Prvi znaki nakazujejo, da se premikamo na bolje,« pravi Ružićeva in dodaja, da pa so bili okoljski kazalniki v času krize boljši kot pred njo. To pomeni, da bo treba z gospodarsko rastjo paziti na okolje in ljudi.