Slovenski turizem svetovni prvak

Kljub krizi se turistično gospodarstvo prebija. Za promocijo spet okrog šest milijonov evrov.

Objavljeno
01. oktober 2013 17.12
utenkar Na travniku bodo zrastle nove terme,
A. S., Gospodarstvo
A. S., Gospodarstvo

Ljubljana – Slovensko turistično gospodarstvo je precej zadolženo, namesto novih naložb se odplačujejo stara posojila in obresti, zato Mate Matjaž iz gostinsko-turistične sekcije OZS upa, da bo prihodnji teden okrogla miza na Dnevih slovenskega turizma razkrila, v kakšnem stanju je dejavnost. Slovenski turizem je svetovni prvak, da deluje tako dobro v tako slabih razmerah.

Tudi direktor direktorata za internacionalizacijo in turizem Marjan Hribar pričakuje jasno in kritično razpravo, v kateri bosta po napovedih sodelovala tudi predsednica vlade Alenka Bratušek in minister Stanko Stepišnik.

Diskusijo brez dlake na jeziku za konsenz gospodarstva in politike za uresničitev strategije slovenskega turizma, ki naj bi letne prihodke s sedanjih dveh povečal na tri milijarde evrov pričakuje tudi direktor Term Olimia, kjer se imajo Dnevi slovenskega turizma zgoditi, in hkrati predsednik turistično gostinske zbornice Zdravko Počivalšek.

Kresanje mnenj pričakuje tudi v.d. direktorja Spirita Boštjan Skalar, pod katerega roko je od začetka letošnjega leta Slovenska turistična organizacija (STO), proti ukinitvi katere je turistično gospodarstvo ves čas ostro protestiralo. Marjan Hribar pravi, da na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo preučujejo optimalne rešitve za nadaljno organiziranost Spirita, pri čemer intenzivno poslušajo glas turističnega gospodarstva, pripravljen je predlog terminskega plana – celovito informacijo pa napoveduje »zelo kmalu.«

Za promocijo slovenskega turizma je bilo v državnem proračunu v zadnjih letih od pet do dobrih šest milijonov evrov, letos pa je bilo prvotno zagotovljenih le 3,6 milijona. Po pritisku turističnega gospodarstva, Spirita in zahvaljujoč državnozborskim poslancem bo v resnici na voljo 6,4 milijona evrov. Marjan Hribar pravi, da vsota okrog šestih milijonov omogoča primerno promocijo. V proračunu 2014 bo na voljo 5,8 milijona evrov, v letu 2015 pa 6,2 milijona.

Ob tem Hribar opozarja, da je državni proračun pri nas edini vir, medtem ko namenjajo v drugih državah za promocijo del turistične takse, v Avstriji poznajo posebno turistično dajatev, ki na Dunaju pomeni 3,4 odstotka od nočitve. Pri nas pa po njegovih besedah o dodatni obremenitvi gospodarstva v ta namen ne razmišljajo.