Slovenskih podjetij v Silicijevi dolini je čedalje več

Slovenske rešitve v tujini opažene in podprte. Večina podjetij je na lovu za tveganim kapitalom.

Objavljeno
14. november 2011 19.36
Posodobljeno
15. november 2011 06.00
Matjaž Ropret, gospodarstvo
Matjaž Ropret, gospodarstvo

Ljubljana - Razvojni ekipi storitev doublerecall in vox.io sta se v celoti preselili tja, sledil naj bi jima tudi toshl in morda še kdo.

Večina od teh je zdaj na lovu za tveganim kapitalom, hkrati pa poskušajo čim bolje prodreti s svojim programom in ga razvijati naprej.

Ekipa, ki razvija tehnologijo doublerecall, je bila aprila sprejeta v podjetniški inkubator Y Combinator. Z njegovo pomočjo ji je uspelo pridobiti dve investiciji, je povedal direktor podjetja R3 Robert Farazin. Po njegovih besedah v tem krogu zbiranja vlagateljskih sredstev, ki ga nameravajo končati v nekaj tednih, pričakujejo skupaj približno milijon dolarjev. Nato se bodo osredotočili na nadaljnji razvoj proizvoda.

Sistem doublerecall temelji na tem, da se obiskovalcu spletnega medija po uvodu članka pojavi oglas. Ko vpiše označeno besedo ali dve iz oglasa, se mu prikaže celoten članek. Tehnologijo uporablja več slovenskih spletnih novičarskih portalov. Farazin ocenjuje, da so zdaj razvili komaj 15 odstotkov programa.

Vlagateljski denar oziroma tvegani kapital poskuša pridobiti tudi ekipa, ki razvija internetno telefonijo vox.io. Septembra so se udeležili tedna Seedcamp v Londonu, kamor so se uvrstili januarja. V Londonu so jih uvrstili med najperspektivnejša startup podjetja, direktor Tomaž Štolfa pa je pojasnil, da so zdaj v najpomembnejši fazi pridobivanja vlagateljev.

Pred časom je približno 1,75 milijona evrov tveganega kapitala pridobilo podjetje Azumio za aplikacijo za merjenje srčnega utripa za pametne telefone. V Silicijevo dolino se po naših informacijah seli tudi ekipa, ki razvija aplikacijo za spremljanje izdatkov toshl. Med tistimi, ki iščejo vlagatelje, pa lahko omenimo še podjetje Beeson, ki se ukvarja z naprednimi omrežji.

Robert Farazin zatrjuje, da se prodaja doublerecalla na slovenskem trgu povečuje, v ZDA ga uporabljata dva založnika, nekaj evropskih, ameriških in japonskih pa bo začelo preizkušati to storitev. V prihodnje nameravajo program razvijati v dve smeri. Založnikom bodo ponujali različne načine monetizacije vsebin, z agencijami (zdaj je to Universal McCann) pa bodo preizkušali nove oglasne formate. Storitev vox.io bo kmalu na voljo za iPhone, pri čemer bo med drugim ponudila vabilo na klic. Tako bo po besedah Tomaža Štolfe mogoče (brezplačno) klicati tudi tiste, ki zaradi različnih razlogov nimajo uporabniškega računa za vox.io. Za prihodnje leto napoveduje še nekatere novosti v komunikaciji v realnem času. Glavnina prihodkov še vedno prihaja od klicev na tradicionalne telefonske številke. Število uporabnikov se po dveh mesecih, odkar je storitev odprta za javnost, približuje številki sto tisoč.