Nantisa Rousseau, pravna strokovnjakinja EABC, je spregovorila o združenju EABC, ki ga je ustanovila Evropska komisija za pomoč in podporo evropskim podjetjem pri vstopu na trge jugovzhodne Azije. Tajska namreč zaradi svoje geografske lege, razvite prometne in logistične infrastrukture, ugodnih gospodarskih kazalnikov ter različnih oblik vzpodbud za neposredne tuje investicije postaja vse bolj zanimiva tako za evropske izvoznike kot vlagatelje. Dotaknila se je še tveganja poslovanja v tem delu sveta in nanizala nekaj praktičnih nasvetov za zmanjšanje tveganja poslovanja s tajskimi podjetji. Ob tem je med drugim omenila, da sta Slovenija in Tajska tudi podpisnici mednarodno pogodbo o izogibanju dvojnega obdavčevanja dohodka in premoženja, so zapisali v GZS v sporočilu za javnost.
Simona Volaj Rakušek, v. d. generalnega konzula Kraljevine Tajske, je poudarila, da je Tajska s 65 milijoni prebivalcev in povprečno 5-odstotno letno stopnjo gospodarske rasti v zadnjih letih tudi za slovenska podjetja velik in zanimiv trg s številnimi poslovnimi priložnostmi.
Še bolj privlačno od leta 2016
Direktorica za oblikovanje politike EABC, dr. Pitchaya Sirivunnabood, pa je spregovorila o Tajski kot odskočni deski za poslovanje z državami ASEAN. Dodala je, da se bo z uveljavitvijo prostotrgovinskega območja gospodarske skupnosti ASEAN 31. decembra 2015 privlačnost tega trga samo še povečala. Pomembna je tudi vloga prostotrgovinskih in regionalnih trgovinskih sporazumov, ki jih je Tajska podpisala s Perujem, Novo Zelandijo in Indijo oziroma na regionalni ravni s Kitajsko, Indijo, Japonsko, Korejo in BIMSTEC-om.
Nujno je imeti lokalnega predstavnika
Predstavnika slovenskih podjetij Peter Polič (Pick & Place d.o.o.) in Ciril Kafol (Telekom Slovenije/ONE DOOEL Skopje) sta v nadaljevanju podala svoje praktične izkušnje pri poslovanju na Tajskem, pri čemer je treba upoštevati in spoštovati lokalne navade, nujna je tudi precejšnja tehnična podpora. Za pričetek poslovanja in lobiranje pa je potreben skrbno izbran lokalni predstavnik.