Čustva so nepogrešljiv del poslovnih sestankov in sodelovanja med zaposlenimi in strankami. Matt Cutler, direktor oddelka rešitev za sodelovanje v družbi Cisco, je prepričan, da so sodobne tehnologije s področja komunikacije in sodelovanja dobre šele takrat, ko se ljudje preprosto začutijo.
Trg rešitev za sodelovanje v poslovnih okoljih hitro raste. Kaj botruje temu uspehu?
Predvsem to, da so v sedanjih razmerah zelo relevantne. Danes uspeh poslovanja ni odvisen le od tega za koga in kaj delaš ali od velikosti in lokacije podjetja, prav tako ne od same dejavnosti. Uspeh je odvisen od tega, kako zaposleni sodelujejo in komunicirajo tako znotraj kot zunaj podjetja. Praksa kaže, da so najuspešnejša globalna podjetja tista, ki znajo najbolje komunicirati. To je izziv tudi za tehnološke ponudnike, saj morajo nenehno inovirati, spremljati spremembe v navadah ljudi, izzivov ne manjka.
Ustanovili ste podjetje Collaborate.com, ki ga je leta 2013 prevzel Cisco. Kako je potekala integracija z IT-gigantom?
Položaj je bil res zanimiv. Bili smo majhno zagonsko podjetje, Cisco pa velikan. Nikoli prej nisem bil del tako veliko ekipe. Zavedal sem se, da majhno podjetje s še tako dobro idejo in rešitvijo lahko doseže le omejen del svetovne populacije. Motiv za prodajo podjetja in tehnologije je bil zato neposredno povezan z izzivom, kako hitro našo tehnologijo lahko preselimo na globalno raven. Hoteli smo spremeniti način, kako podjetja komunicirajo in sodelujejo. Naše delo lahko vidite v rešitvi Cisco Spark, ki posameznikom in ekipam pomaga bolje komunicirati in sodelovati ne glede na to, kje so in kaj počno.
Se je vaš pristop do reševanja poslovnih izzivov kaj spremenil, odkar ste se pridružili Ciscu?
Absolutno. Največjo spremembo je prineslo spoznanje, da ljudje niso vedno sposobni hitrih sprememb. Tega zagonska podjetja ne poznajo. Različni direktorji in vodje IT v velikih korporacijah predstavijo dejansko stanje v podjetjih – veliko je omejitev. Upravljanje sprememb je pravi izziv, težko je uskladiti vse. Prav zato potrebujemo prava orodja in sposobnost znati se učiti.
Kako pa podjetja lahko ustvarijo učinkovitejša okolja za sodelovanje zaposlenih? Kateri gradniki ne smejo manjkati?
Prvo pravilo, ki ga upoštevamo, je: vsako podjetje je drugačno. Tu rešitev, ki bi pokrivale vse »konfekcijske številke«, ni. Proizvajalci avtomobilov poslujejo drugače kot velike kmetije, niti dve farmacevtski podjetji si nista enaki, lahko delujeta povsem drugače. Tehnologija mora to upoštevati. Upoštevati moramo dejansko stanje v podjetju – v nekaterih imamo opraviti s formalno kulturo organizacije, načrtovanimi sestanki, jasno hierarhijo zaposlenih, po drugi strani pa organizacije, kjer se vse dogaja sproti, ad hoc. Ne glede na to, kje in kaj delaš, si želiš biti učinkovit. Mi podjetjem omogočamo kar najbolj pristno realno časovno komunikacijo, kar pomeni odličen zvok in sliko. Odlična uporabniška izkušnja je tista, ki vse spremeni – če se dva v konferenčnih sobah, ki sta na različnih koncih sveta, gledata, kot da sta v isti sobi, smo dosegli svoj cilj. Zavedamo se, da je med ljudmi še veliko tako imenovane asinhrone komunikacije, na primer sporočil SMS in e-pošte, ki je prav tako lahko učinkovita. V naše rešitve za sodelovanje smo vgradili vse, kar sicer najdete v ločenih aplikacijah in storitvah – od preverjanja prisotnosti, do deljenja datotek in vsebin.
Kateri pa so največji izzivi na področju sodelovanja v podjetjih? Jim bo tehnologija kos?
Svet tehnologije ima že desetletja le en izziv – ljudi. Ljudje se s časom spreminjamo. Živimo v zanimivih časih. Pametne naprave so temeljito spremenile naše vedenje in navade, samo poglejte, kako se danes pogovarjate s prijatelji, rezervirate mizo v restavraciji, se prijavite na let ... Potem pa poglejte, kako poteka delo v podjetjih. Ponekod so ostali v času – v času pred nekaj desetletij. Preskok je nujen – ljudje so se že spremenili, tudi poslovna okolja se morajo.
Kaj pa se bo zgodilo s podjetji, ki te spremembe ne bodo opravila ali pa jim ne bodo kos?
Zgodila se jim bo zgodovina. Tako kot mladi vedno prehitevajo stare. Kdor ostane s starim načinom dela in razmišljanja, izgublja. V šali bi lahko dejali, da nas zgodovina uči, da stara podjetja obstajajo le zato, da jih mlada pojedo. Spremembe je pač treba sprejeti v kulturo organizacije, če hoče ta postati bolj konkurenčna.
Toda Cisco ima stranke po vsem svetu, tudi »starejša« podjetja. Mar prevelika naprednost v tem primeru celo duši posel?
Verjemite, v Ciscu nočemo izgubiti nobenega posla niti stranke. Naš cilj je, da podjetjem vseh velikosti in kultur pomagamo bolje sodelovati in komunicirati oziroma se prilagoditi na novo realnost. Konec dneva ne prodajamo le tehnologije, ampak tudi pripravo strategij poslovanja.
Tehnološko podprto sodelovanje torej prinaša spremembo kulture. Kako podjetja prepričate o spremembi?
Na makroravni sta kultura in tehnologija isto. Zanimivo je opazovati, kako se s spreminjanjem ljudi spreminja tudi tehnologija. Zdaj znajo triletni otroci upravljati pametne telefone. Tudi starejši ljudje na račun intuitivnosti hitro osvojijo upravljanje zaslonov na dotik, čeprav so večino življenja preživeli z zasloni, ki dotika niso poznali. Kaj hočem povedati? Nekoga v nekaj dobrega ali boljšega najlažje prepričaš tako, da mu to pokažeš. V Ciscu želimo narediti tehnologijo za sodelovanje nevidno. Preprosto prideš v sobo in se pogovarjaš z ljudmi – pa kaj, če sedijo na drugem koncu sveta. Nevidne tehnologije sodelovanja so naš ultimativni cilj.
Področje sodobnih tehnologij, naprav in orodij je zdaj vendarle videti zelo razdrobljeno. Menite, da vam bo uspelo povezati pisarniško izkušnjo z namiznim računalnikom, delo z mobilno napravo in uporabo storitev iz oblaka?
To nam že uspeva. Zavedamo se, da ljudje nočejo nenehno menjati in preklapljati med različnimi napravami, aplikacijami in vmesniki. Želijo eno rešitev oziroma vsaj enotno, a dobro uporabniško izkušnjo na vseh napravah. Tudi vidik kakovosti je zelo pomemben. Kaj naredi dobro uporabniško izkušnjo? Preprostost uporabe in zmogljivosti – rešitev mora delovati tekoče, brez zatikanja, sicer pokvari tako komunikacijo kot sodelovanje. Če pa bi radi odlično uporabniško izkušnjo, pa v rešitev dodate še kako presenečenje, nekaj, kar naredi vse skupaj še boljše in po čemer se vas bodo uporabniki zapomnili.
Kako je skozi vaše oči videti pisarna oziroma delovno mesto prihodnosti?
Delovno mesto je povsod – delamo lahko od koderkoli, iz pisarne, od doma, na postaji, v kavarni, avtomobilu ... Prav po zaslugi tehnologije je delovno mesto lahko tam, kjer človek trenutno je. Naš cilj je zagotoviti kar najboljšo izkušnjo, kjerkoli uporabnik že je. Zgodovinsko so se poslovni sestanki dogajali med šestimi moškimi za mizo. Danes je sestankov in interakcij neskončno veliko, med ljudmi so velike razdalje, nekateri le govorijo, drugi rišejo po tabli, tretji si pomagajo z računalnikom. Prihodnost delovnega mesta podpira vse interakcije in uporabe, temelj vsega je video, dostavljen v realnem času, za drugi cilj pa že veste – spremljajoča tehnologija naj bo čim bolj nevidna.