Ameriški proizvajalec električnih avtomobilov kljub uporabi visoke tehnologije in velikopoteznim načrtom zadnje čase ne posluje najbolje in ustvarja izgubo.
Podjetje Tesla Motors je bilo ustanovljeno leta 2003 v kalifornijski Silicijevi dolini, kjer izdeluje električne avtomobile in sestavne dele zanje. Zaslovelo je predvsem z električnim športnim avtomobilom tesla roadster, ki je veljalo za prvo serijsko izdelano električno vozilo z litijevim akumulatorjem in je po polnjenju akumulatorja lahko prevozilo še več kot 300 kilometrov.
Po roadsterju je družba Tesla še naprej vlagala v razvoj novih tehnoloških rešitev, da bi ponudila še boljše modele električnih avtomobilov. Zdaj se v podjetju posvečajo predvsem prodaji električne limuzine model S, izdelujejo pa tudi litijeve akumulatorje za druge proizvajalce, med drugim za Daimlerja in Toyoto. V podjetju so prvič ponudili delnice na borzi leta 2010 in imeli vedno zelo velikopotezne načrte za prihodnost, vendar so se morali v zadnjem času sprijazniti s tem, da ne poslujejo najbolje.
Prejšnji teden so iz družbe sporočili, da so v zadnjem četrtletju pri prodaji vsakega električnega avtomobila model S – ta je na prodaj z različnimi dodatnimi možnostmi in stane od 70.000 do 106.000 dolarjev – izgubili več kot 4000 dolarjev. V tem obdobju so dostavili 11.532 avtomobilov in torej pri tem ustvarili skoraj 47 milijonov dolarjev izgube iz poslovanja. Povečali so se tudi njihovi operativni stroški ter stroški za raziskave in razvoj, zato ima podjetje na voljo čedalje manj finančnih sredstev, ki jih potrebuje za preizkušanje novih dragih modelov avtomobilov. Vodstvo podjetja je bilo zato prisiljeno znižati proizvodne cilje za letos in prihodnje leto, tako da nameravajo letos izdelati od 50.000 do 55.000 avtomobilov.
V družbi med drugim razmišljajo o prodaji delnic, katerih vrednost je zadnje čase čedalje nižja, vendar poudarjajo, da so njihove delnice kljub vsemu še vedno vredne 70 odstotkov več kot pred dvema letoma in osem odstotkov več kot januarja letos. Prepričani so, da se jim bo uspelo izkopati iz sedanjih težav, in se nikakor ne nameravajo odpovedati svojim velikopoteznim načrtom. Leta 2017 namerava podjetje, katerega tržna vrednost zdaj znaša 32 milijard dolarjev, ponuditi nov avtomobil model 3, ki bo na prodaj že za 35.000 dolarjev. V podjetju zato optimistično napovedujejo, da bodo takrat prodali precej več avtomobilov na leto, kakor jim to uspeva za zdaj – pričakujejo, da bodo do leta 2020 prodali do 500.000 vozil na leto.