Tomos je izdelavo mopedov vrnil v Koper

Za zdaj je zaposlenih 22 ljudi, a če se bo število naročil povečalo, bodo lahko kmalu povečali število.

Objavljeno
14. november 2013 18.48
jsu*Tomos
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper

Koper – Od prejšnjega tedna v Kopru spet deluje tovarna Tomos, ki izdeluje motorna dvokolesa – mopede. V prvih dneh so jih izdelali že 150. Selitev proizvodnje (montaže) mopedov v turško tovarno Ramzey pri Istanbulu se očitno ni obnesla. To so v krovni družbi Hidria ugotovili že po nekaj mesecih, vendar je trajalo kar nekaj časa, da Tomosova blagovna znamka spet živi v Kopru.

»Očitno so bile naše zahteve previsoke za turškega partnerja v smislu logistike in kakovosti. Ker smo imeli obveznosti do kupcev in ker nismo bili prepričani, da jih bo turški partner lahko uresničil v skladu z našimi pričakovanji, smo se odločili, da začasno vrnemo proizvodnjo v Koper. Tukaj bomo, dokler ne najdemo boljše rešitve, da bo torej izdelovalec dvokoles zagotavljal podobno raven kakovosti in logistike,« je izjavil Matjaž Kanduč, direktor družbe Tomos dvokolesa. V njej je zdaj zaposlenih 22 delavcev. V neposredni proizvodnji sestavlja dvokolesnike le 12 delavcev. »Smo zelo prilagodljivi. Če se bo število naročil povečalo, bomo lahko kmalu povečali število zaposlenih, če pa bi bile težave, lahko te zaposlene zaposlimo v kateri drugi dejavnosti naše skupine,« je dejal Kanduč. Na območju nekdanjega koprskega Tomosa dela nekaj manj kot 400 zaposlenih, od tega največ v podjetju Alutec (proizvodnja aluminijastih komponent za svetovno avtomobilsko industrijo). Veliko jih je zaposlenih tudi v družbi Mototec, ki izdeluje okvire za dvokolesa Tomosa, BMW, Ducati in Piaggio. Nekaj manj (kakih 40) je zaposlenih v Tehnološkem centru Hidria.

V Tomosu samo sestavljajo dvokolesa, katerih dele izdelujejo na različnih koncih sveta (okviri so izdelani v Kopru). V Hidrii so se odločili, da bodo ohranili blagovno znamko, ko so na trgu in na sejmih opazili, s kakšnim spoštovanjem obravnavajo ta dvokolesa. »Hoteli smo, da bodo tudi novi kupci Tomosovih motorjev vedeli, kaj z nakupom dobijo,« pravi Kanduč. Sestavljajo jih samo po naročilu. Kljub zastoju imajo zdaj 500 naročil na mesec (6000 na leto). Za dvokolesa se zanimajo v evropskih državah, v državah bivše Jugoslavije, v ZDA ... V Veliki Britaniji se zelo ogreti za star, klasični retro model Tomosovega mopeda, o njem se je razpisal tudi The Guardian in ga hvalil na vse pretege,« pravi direktor. Tomosov dvokolesnik stane 950 do 1400 evrov. Toda nostalgija za legendarnim mopedom je neverjetna. O tem najbolje priča pisemce, ki so ga prejeli iz Srbije, ko jih starejši mopedist milo prosi za pomoč pri nakupu novega mopeda, saj je s starim v 28 letih prevozil na tisoče kilometrov.