Trigano verjetni kupec Adrie Mobil

ACH ustavil postopek prodaje Adrie Mobil, ker je obvladujoča družba Protej vstopila v pogajanja za prodajo vseh deležev.

Objavljeno
05. januar 2017 13.02
iza-Adria mobil
Ba. Pa., STA, Nejc Gole
Ba. Pa., STA, Nejc Gole

Ljubljana − Francoski proizvajalec opreme za kampiranje Trigano je najverjetnejši kupec Adrie Mobil. Družba Protej, ki prek ACH obvladuje novomeško družbo, je namreč s Triganojem vstopila v ekskluzivna pogajanja za prodajo vseh deležev Proteja.

ACH je danes ustavil prodajo 99,72-odstotnega deleža Adrie Mobil, ker je Protej vstopil v ekskluzivna pogajanja za prodajo vseh deležev Proteja s francosko družbo Trigano, so sporočili z Adrie Mobil. Poznavalci ocenjujejo, da naj bi pogajanja tekla približno pol leta, po neuradnih informacijah pa naj bi kupnina bila okoli 180 milijonov evrov.

Protej preko ACH poleg Adrie Mobil, ki je njihova najpomembnejša, obvladuje še druge naložbe. V lasti imajo tudi večinski delež Grand Hotelov Union, ki jih je ACH prodajal, zanje pa se je resno zanimala izraelska hotelirska skupina Fattal Hotel Management, a je prodajni postopek prav tako prekinil. Za to so se odločili, ker je Protej razveljavil sklep o sprejemu strateškega plana za obdobje 2016-2020, ki je med drugim predvideval dezinvestiranje strateških naložb. Odločitev o nadaljnjih postopkih bo sprejeta na nadzornem svetu družbe ACH, so sporočili iz Hotelov Union. Ti verjetno ne zanimajo Triganoja, zato bi lahko med njimi in sedanjimi družbeniki Proteja prišlo do razdelitve premoženja. Protej ima v lasti tudi družbe na področju avtomobilske industrije Autocommerce, AC Mobil in Avto Triglav ter informacijske telefonije.

Obvestilo o začetku ekskluzivnih pogajanj z delničarji Proteja za nakup družbe z namenom prevzema Adrie Mobil, so objavili tudi na spletni strani Triganoja. »Adria je eno od najbolj prepoznanih blagovnih znamk na evropskem trgu vozil za prosti čas,« so zapisali Francozi in dodali, da novomeški proizvajalec prikolic, avtodomov in mobilnih hišk zaposluje okoli 1500 ljudi in je lani ustvaril blizu 350 milijonov evrov prihodka.

Za primerjavo; leta 2015 je skupina Adria Mobil ustvarila 303 milijone evrov prihodkov. V prvem lanskem polletju je ustvarila za 14 milijonov evrov čistega dobička.

Trigano združuje več kot 20 različnih blagovnih znamk. Pred dnevi je prevzel tudi britanskega proizvajalca avtodomov Auto-Sleepers Investments. Trigano ustvarja preko 1,3 milijarde evrov letnega prometa ter zaposluje več kot 5000 ljudi v petih evropskih državah. Francozi v nakupu Adrie Mobil vidijo sinergije, nakup pa bi financirali z že dostopnim kreditnim potencialom, so zapisali.

Goletova je imela švedskega kupca

Protej obvladujejo menedžerji ACH, največja družbenika pa sta nekdanji prvi človek ACH Herman Rigelnik in generalna direktorica Adrie Mobil Sonja Gole. Spomnimo na njun spor, (tudi) zaradi prodaje Adrie Mobil. Goletova je prodajni postopek, kot so ga predvideli v ACH, označila kot neprimeren, kasneje pa je stopila korak nazaj in sprejela »prizadevanja lastnika, da v preglednem postopku pridobi najboljšega možnega strateškega lastnika, ki bo zagotavljal tako ohranjanje več kot 50-letne tradicije obstoja blagovne znamke Adria kot tudi nadaljnjo samostojnost poslovanja družbe Adria Mobil v Novem mestu«.

Kot je znano, je Sonja Gole lani s švedskim podjetjem Kabe, partnerjem Adrie Mobila na skandinavskih trgih, dala ponudbo drugim družbenikom za odkup deleža v Proteju, vendar družbeniki Proteja, zbrani okoli Rigelnika, ponudbe niso sprejeli.

Družba ACH je Adrio Mobil septembra obvestila o začetku pregleda strateških povezav in morebitni prodaji njihovega deleža v tej novomeški družbi.

Sonja Gole je jeseni ocenila, da Adria Mobil predstavlja enega največjih izvoznikov v državi in v svoji skupini zaposluje več kot 1500 ljudi. Skupina na leto ustvari preko 300 milijonov evrov čistih prihodkov od prodaje in več kot 15 milijonov evrov čistega dobička.

Družba je finančno stabilna, nizko zadolžena, z močnim denarnim tokom, ki zagotavlja servisiranje vseh poslovnih obveznosti družbe in redna izplačila dividend.

Večinski lastnik je glede prodaje deleža takrat napovedal, da si bo prizadeval zagotoviti, da bodo ključna merila za izbor najugodnejšega ponudnika vključevala tudi zavezo po izpolnitvi nefinančnih meril, da bo novi lastnik ohranil delovna mesta, proizvodnjo ter sedež v Sloveniji in ohranil blagovno znamko Adria, da bo novi lastnik spoštoval kolektivne pogodbe in pravice delavcev družbe Adria Mobil ter da bo uporabil sinergije za izboljšanje dobičkonosnosti in konkurenčnosti družbe Adria Mobil.