Turniškim čevljarjem posel cveti, za recesijo ne vedo

Letos bodo v Planiki izdelali rekordnih 550.000 parov zahtevne pohodne in specialne obutve.

Objavljeno
16. november 2011 07.46
Posodobljeno
16. november 2011 10.23
Ivan Gerenčer, gospodarstvo
Ivan Gerenčer, gospodarstvo

Turnišče - V tukajšnji Planiki ne poznajo recesije. Že drugo leto zapored bodo izdelali rekordno število najzahtevnejše pohodniške, gorske in specialne obutve: lani 406.250 in letos 448.500 parov.

Tudi letos bo kar 95 odstotkov obutve kot lastno blagovno znamko kupilo nemško podjetje Meind, ki je skupaj s slovenskima podjetnikoma, Benjaminom Fugino in Martinom Žilnikom, enakovreden lastnik podjetja od leta 2005, ko so ga partnerji kupili kot proizvodni obrat kranjske Planike v stečaju.

Lastniki nemškega podjetja so zelo dobro poznali sposobnosti turniških čevljarjev, saj so vrsto let sodelovali s kranjsko Planiko, ki je imela najzahtevnejšo proizvodnjo obutve organizirano prav v turniškem obratu. Zato, skupaj s Fugino in Žilnikom, niso oklevali z nakupom turniške Planike. Zaposlili so tudi vse delavce, ki so ob stečaju kranjske Planike ostali brez dela. Danes je turniška Planika, ki zaposluje 220 delavcev, vsestransko usposobljeno podjetje za proizvodnjo tehnološko najzahtevnejše pohodne in druge specialne obutve, po kateri je kljub kriznim časom na evropskih trgih veliko povpraševanje.

Po besedah tehničnega direktorja Stanka Draškoviča se v podjetju ukvarjajo tudi z razvojem novih modelov obutve. Tako bodo še pred koncem leta začeli proizvodnjo ekološke obutve. Izdelovali jo bodo iz govejega usnja, katerega sledljivost bo zapisana na vsakem paru obutve, ki bo imel tudi svojo številko. Živali, iz katerih kože bodo izdelovali čevlje, bodo vzrejene na ekoloških kmetijah. Zelo veliko povpraševanje je po motorističnih specialnih čevljih, ki so jih razvili v sodelovanju z avtomobilskim koncernom BMW. V Turnišču so razvili tako imenovani tehnični del motoristične obutve.

Lani so kar 80 odstotkov šivanja gornjih delov obutve organizirali v kooperantskih podjetjih v srbski Rumi in Vladimircih. V Turnišču so vse proizvodne zmogljivosti zapolnili z zahtevno montažo obutve in nekaj tudi s šivanjem najzahtevnejših zgornjih delov obutve. V Planiki postopoma razvijajo tudi obutev lastne blagovne znamke. Draškovič je povedal, da z razvojem lastne blagovne znamke ne hitijo preveč, saj hočejo kupcem ponuditi obutev vrhunske kakovosti, ki je tudi dražja od obutve povprečne kakovosti. Tako bodo letos izdelali le 45.000 parov obutve lastne blagovne znamke.