Učijo se dela v skupinah in razvijajo prototipe

Podjetja zanima, kako razmišlja mlajša generacija, zanjo poletne šole priložnosti za spoznavanje z delodajalci.

Objavljeno
12. avgust 2015 17.59
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Študenti imajo med poletnimi počitnicami kar nekaj priložnosti, da svoje znanje spravijo v prakso in se pripravijo na vstop na trg dela. Med temi so poletne šole in strokovne delavnice, na katerih rešujejo konkretne primere v skupinah.

Ena takih je mednarodna delavnica Bytes of Banking, ki jo organizirata Halcom in društvo študentov elektrotehnike in računalništva EESTEC. Osrednja tema je bilo bančništvo prek družbenih medijev (ang. social media banking). Izbranih 24 študentov iz 11 različnih držav pa je s pomočjo bančnih strokovnjakov iskalo inovativne rešitve in soustvarjalo trende digitalnega bančništva. Razdeljeni so bili v interdisciplinarne ekipe, njihov glavni izziv je bil, da kot skupina razvijejo tehnični pristop in poslovni model svoje ideje, ki rešuje konkreten izziv s področja bančništva prek družabnih omrežij.

Študenti so ob koncu dela projekte predstavili pred strokovno komisijo in tekmovali v dveh kategorijah, najboljši pitch (kratka predstavitev) in najboljši prototip. Zmagovalka v seštevku obeh kategorij je postala ekipa Honey Badgers, katere člani prihajajo iz Kitajske, Poljske, Srbije, Makedonije in Slovenije. Žirijo so prepričali s kombinacijo tehnične rešitve in poslovnega modela prototipa Hal M-Bank Social Suite.

Spodbujajo izposojo in vračanje denarja

Skupina je razvila prototip, ki mobilno banko Hal M-Bank povezuje z družabnimi omrežji na način, ki spodbuja izposojanje, predvsem pa vračanje izposojenega denarja med fizičnimi osebami. Aplikacija je še posebej uporabna, ker uporabniki ne potrebujejo informacij o številki osebnega računa in drugih osebnih podatkov osebe, ki ji dolgujejo denar.

»V Halcomu vsak razvit prototip preizkusimo na določenem številu testnih uporabnikov, saj tako dobimo njihove odzive, predloge za izboljšave, mnenje. Trenutno je še prezgodaj oceniti, kakšen bo razvoj in realizacija rešitev zmagovalne skupine in vseh ostalih rešitev s tekmovanja, vsekakor pa je cilj, da najboljše vključimo v paleto Halcomovih rešitev,« so odgovorili na vprašanje, ali bo katera od rešitev s tekmovanja zaživela tudi v praksi.

Najboljše posameznike so nagradili s plačanim pripravništvom. Tako so člani lanske zmagovalne skupine v tem hipu na pripravništvu v Halcomu, priključili pa so jim se že nekateri člani letošnje zmagovalne ekipe. Vključeni so v delo Halcomovih skupin na različnih projektih, tako se učijo in pripravljajo na vstop na trg dela.

Kot pravijo v podjetju, cenijo zavzetost, samoiniciativnost in timsko delo, zato so študentom dodeljeni mentorji, ki skrbijo, da bodo njihovo znanje v praksi in njihove možnosti za zaposlitev po končanem pripravništvu na visoki ravni. Želijo pa si, da bi jih bila večina sposobna in pripravljena na dolgoročno delo pri njih. Podjetje vedno potrebuje dobre kadre s področja razvoja, zato si želijo, da bi s perspektivnimi študenti našli možnosti za sodelovanje tudi v prihodnosti.

Iz teorije v prakso

Namen poletne šole EdIT 2015, ki je potekala v Ljubljani in Mariboru v prostorih podjetja Comtrade, je nadgradnja akademskega znanja s praktično izkušnjo. Udeleženci na kompleksnem primeru spoznajo, kako poteka delo pri resničnem projektu za znanega naročnika. Prav zato skupine štejejo več udeležencev (10–14), da študentje lahko vidijo, kako poteka delo v ekipi, v kateri so povezani posamezniki z različnimi izkušnjami, znanji in obnašanjem.

Poletna šola vsako leto poveže več kot 50 zaposlenih Comtrada na šestih lokacijah iz regije, ki vložijo svoj čas in energijo, ker so tudi sami vstopili v podjetje skozi vrata poletne šole ali pa ker verjamejo, da medgeneracijsko sodelovanje koristi tako podjetju kot študentom.

Osnova z pripravo demo verzij

»Iščemo posameznike, ki so sposobni reševanja problemov, prav tako pa je za nas pomembno, da začutimo, kako razmišlja in ustvarja nova generacija. Ker šolanje poteka 14 dni, od udeležencev ne pričakujemo, da razvijejo uporabno rešitev. Nekateri projekti so bili odlična osnova za pripravo demo verzij, ki smo jih uporabili na sejemskih predstavitvah, nekaj pa smo lahko uporabili za razmišljanje pri zasnovi resničnih projektov,« o namenu šole, ki jo organizirajo že skoraj 20 let, pravijo v Comtradu.

Tri ekipe so letos v 14 dneh pripravile simulacijo rešitve za robotsko upravljanje skladišča s pomočjo Lego robota in dve rešitvi na temo mobilnosti kot storitve (MaaS) za Ljubljano. Prva skupina je predstavila rešitev za optimizacijo voznega parka znotraj platforme za skupno rabo avtomobilov. Druga je predstavila dva koncepta trajnostne mobilnosti, ki temeljita na sistemu javnega prevoza in skupne rabe prevoznih sredstev.

Delo analitičnega dela (Trajnostna mobilnost v Ljubljani) bodo pri Comtradu deloma uporabili za pripravo poročila, v katerem bodo študente navedli kot soavtorje, saj bo publikacija vsebovala tudi del, ki so ga zasnovali v podjetju. Iz dela Mobilnost kot storitev pa bodo uporabili nekaj konceptov s področja nadzorne plošče, ki so jih skupaj razvili udeleženci, inštruktorji in mentorji.