V Luki Koper novi viličarji za generalne tovore

Šest viličarjev Still RX 70-50 in RX 70-80 je za delo z lažjimi tovori, viličar Kalmar DCG 160-12 pa s težkimi.

Objavljeno
12. maj 2017 18.44
Cveto Pavlin
Cveto Pavlin

V Luki Koper tudi letos nadaljujejo velika vlaganja. Poleg novih dvigal RMG in E-RTG ter velikih superpostpanamax dvigal na kontejnerskem terminalu, za katere je bilo treba nadgraditi električno in drugo infrastrukturo, so na terminalu za generalne tovore dobili štiri nove viličarje.

Največji in najmočnejši je dizelski viličar švedskega proizvajalca Kalmar. Gre za model DCG 160-12 z nosilnostjo 17 ton na višini 1,2 metra. Viličar uporabljajo predvsem za pretovor težkih tovorov, kot so jekleni koluti, valjana pločevina, cevi, različni jekleni profili in drugi težki tovori.

Minimalni vpliv na okolje

Šest viličarjev za delo z lažjimi tovori jim je dobavil nemški izdelovalec Still. To so trije dizelski viličarji modela RX 70-80 in RX 70-50. Prvi model ima nosilnost osem ton na višini 0,6 metra, drugi pa nosilnost pet ton na višini pol metra. Vseh šest viličarjev uporabljajo za manipulacijo in delo z lažjimi tovori, kot so celuloza, role in palete papirja ter vsi tovori na lesenih ali PVC-paletah.

Novi viličarji so namenjeni za manipulacijo in delo z lažjimi tovori. Foto: Luka Koper

Vsi novi viličarji imajo kampakten dizajn in veliko možnost za delo na omejenem prostoru. V kombinaciji z natančnim nadzorom vožnje in dviga so njihove delovne sposobnosti optimalne za potrebe Luke Koper. V viličarje so vgrajenih pogonski agregati najnovejše generacije, zato le minimalno onesnažujejo okolje. Viličar Kalmar ima za vzvratno vožnjo vgrajeno tudi kamero.


V kontejnerski terminal bodo vložili 235 milijonov evrov

Zaradi vse večjega pretovora kontejnerjev v Luki Koper načrtujejo, da bodo do leta 2020 v kontejnerski terminal vložili 235 milijonov evrov. Do takrat naj bi za sto metrov podaljšali prvi pomol, vendar bodo lahko začeli graditi, šele ko bodo dobili okoljevarstveno soglasje, na katerega čakajo že od jeseni 2016, in je pogoj za izdajo gradbenega dovoljenja.

Ko bo prvi pomol podaljšan, bodo ob njem lahko hkrati privezali dve ladji matici na direktni liniji z Daljnim vzhodom. Takrat bosta tudi oba nova superpostpanamax žerjava pokazala vse svoje velike zmogljivosti in pripomogla k povečanju zmogljivosti kontejnerskega terminala na 1,3 milijona zabojnikov (TEU) na leto.