Monošter – Uspešni monoštrski podjetnik, porabski Slovenec Laszlo Domiter, je svojo podjetniško pot začel leta 1973, v časih še vedno »trdega« madžarskega socializma ruskega tipa. Začel je s popravljanjem avtomobilskih karoserij, zdaj pa ima podjetje s 60 zaposlenimi.
Domiter si je do propada socializma konec osemdesetih v Monoštru zato, ker je bil, kot pravi, ob pravem času na pravem mestu, ustvaril že dober podjetniški ugled in povezave. Kot izučeni orodjar je pred tem v službi v monoštrski tovarni umetne svile vzdržal le eno leto, nato je kljub neštetim administrativnim oviram šel na svoje in začel izdelovati marsikaj, tudi rezervne dele za tekstilne stroje. V času, ko iz Madžarske ni bilo preprosto potovati na Zahod, si je hodil ogledovat delavnice in tovarne v Nemčiji, navezoval je stike in iskal prijatelje in partnerje za svoje posle. Takrat je moral za vsako poslovno potovanje v zahodno Evropo najprej iti v Budimpešto po posebno dovoljenje, na meji je imel pogosto težave in preglede, skratka, »raje se ne spominjam tistih časov«, pravi zdaj.
Ob gradnji Oplove tovarne v Monoštru leta 1991 je imel že dovolj podjetniških izkušenj, zaposlenih in ustrezne prostore, da mu je na podlagi tega uspelo dobiti prva večja naročila za montažo gum na platišča za avtomobile, ki so jih sestavljali v tej tovarni. Posel je bil tako dober, da so leta 1994 na obrobju Monoštra v neposredni bližini Oplove tovarne postavili svojo novo proizvodno halo, v kateri so poleg montaž gum postopoma začeli tudi izdelovanje posameznih sestavnih delov za avtomobile na hidravličnih stiskalnicah, s katerimi so se vedno bolje opremljali. Podjetje Dometal je raslo, v njegovi in v lasti njegovih dveh sinov pa je nastalo tudi podjetje Dokker, ki ima poleg Dometalove hale svojo prodajalno opreme za dom in inštalacijskega materiala, restavracijo in manjši hotelček.
Leta 1999 je Laszlo Domiter skupaj z nemškim partnerjem v madžarskem Esztergomu, kjer je svojo avtomobilsko tovarno postavil japonski Suzuki, ustanovil še tretje podjetje, ki je montiralo gume in uravnoteževalo kolesa najprej samo za en tip, pozneje pa za vse avtomobile, ki so jih izdelovali v tej madžarski Suzukijevi tovarni. Nekaj let pozneje sta s partnerjem to podjetje Esztergom D&F pod dobrimi pogoji prodala nekemu japonskemu podjetju in odtlej ima družina Domiter znova samo dve podjetji v Monoštru.
V Dometalu, ki ga zdaj poleg Laszla vodita še njegova sinova Laszlo mlajši in Andor, je zdaj okrog 60 zaposlenih, vsako leto predelajo okrog 2000 ton materiala in ustvarijo osem milijonov evrov prihodkov. Ker izdelujejo predvsem dele za avtomobilsko industrijo – poleg Suzukija in Opla tudi za madžarsko Hondino tovarno –, se je tudi njih dotaknila svetovna kriza. V najboljšem letu 2008 so imeli v podjetju že skoraj sto zaposlenih, a so to število morali zmanjšati na slabih šestdeset. So pa po besedah Laszla Domitra mlajšega v tem času povečali produktivnost, uvedli nekaj avtomatskih linij in dva robota, tako da po obsegu proizvodnje in prihodkov zato, ker iščejo tudi dodatna dela, niso bistveno zmanjšali.