Varuh konkurence znova o pivu

Slovenski regulator se ni strinjal, da o koncentraciji Heineken-Laško odloča le EU. Prodaja večinskega deleža pivovarne bo končana v prihodnjih mesecih.

Objavljeno
03. avgust 2015 19.14
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Ljubljana – Nizozemski Heineken, ki kupuje Pivovarno Laško, je v prvem polletju močno povečal čisti dobiček, saj je ta kar 81 odstotkov višji kot ta čas lani. Nizozemski kupec še čaka na dovoljenje za prevzem Pivovarne Laško, o tem bo po novem odločal tudi slovenski varuh konkurence.

Čeprav se je posel med konzorcijem lastnikov Pivovarne Laško in nizozemskim Heinekenom pred meseci že kazal kot izvršeno dejstvo, bo pred glavnim dejanjem treba počakati še na izpolnitev pomembnega odložnega pogoja. Zadnjo kljukico h pivovarski koncentraciji morajo dati tudi pristojni organi za varstvo konkurence.

Heineken je za presojo koncentracije pred meseci zaprosil evropskega varuha konkurence, vendar bo po novem o kupčiji Laško-Heineken odločal tudi slovenski regulator, torej Agencija za varstvo konkurence (AVK), ki jo vodi Andrej Krašek. Slovenski regulator se ni strinjal, da pristojnost odločanja povsem prepusti evropski komisiji in bo zato o tem odločal sam, so za Delo pojasnili na AVK. Vzrokov za svojo odločitev na AVK ne pojasnjujejo, splošno prepričanje pa je, da v ozadju ne gre iskati teorij zarot. Primer koncentracije Heineken-Laško je pač preveč pomemben, da bi jo slovenski varuh konkurence izpustil iz rok, menijo postranski opazovalci dogajanja.

Heinekenov dobiček poletel v nebo

S tem je bil postopek presojanja vrnjen v Slovenijo, kjer smo o pivovarski koncentraciji že odločali, pred več kot desetletjem ob združevanju pivovarn Laško in Union. Pričakovati je, da bo slovenski varuh znova presojal predvsem o trgu piva, saj sta tako Laško kot Union prisotna na trgu proizvodnje in distribucije piva. V najboljšem primeru bo na odločitev AVK treba počakati približno dva ali tri mesece.

Tretji največji pivovar na svetu medtem močno povečuje svoj dobiček, v prvi polovici leta so za dobrih sedem odstotkov zrasli tudi prihodki skupine, ki so znašali skoraj 11 milijard evrov.

V tretji največji pivovarni na svetu so zadovoljni z doseženimi rezultati v prvem šestmesečju, rast prihodkov in dobička si obetajo tudi v drugi polovici leta, napovedujejo tudi nadaljnja vlaganja v rastoče trge. Pred kratkim je skupina odprla novo pivovarno v Burmi, januarja so odprli novo tovarno v Etiopiji in marca še eno v Mehiki. Na mehiški trg so vstopili že leta 2010, ko so kupili pivovarski del skupine Femsa. Skupina ima približno 81.000 zaposlenih, njena največja lastnika sta Heineken Holding in mehiška Femsa. Kako je v prvem polletju poslovala Pivovarna Laško, pa bo znano do konca avgusta.