Velikan med palčki in »kralj« kreditnih kartic

Vroča delnica: pričakovane višje obrestne mere v ZDA pomenijo tudi višje prihodke bank

Objavljeno
21. april 2017 18.56
infografika
Izidor Jerman, Alta Invest
Izidor Jerman, Alta Invest
Capital One Financial Corp, ustanovljena leta 1945 v ameriški zvezni državi Virginija je ena izmed večjih regionalnih bank v ZDA. Znana je kot eden največjih izdajateljev kreditnih kartic Visa in MasterCard v ZDA. Z več kot 900 bančnimi poslovalnicami v šestih zveznih državah, med drugim v New Yorku, Texasu in New Jerseyju, izdajo kreditnih kartic uspešno dopolnjuje s klasičnim bančnim poslovanjem.

Leta 2012 je banka od nizozemske bančne skupine ING prevzela njihovo spletno bančno poslovalnico ING Direct, kar je banki povečalo ponudbo pri spletnem in mobilnem bančnem poslovanju. Danes ima banka malo več kot 50 milijonov komitentov pretežno v ZDA in nekaj tudi v Kanadi in Veliki Britaniji. Poleg klasičnega bančništva, ki vključuje kreditiranje in depozitne vloge, banka ponuja tudi lizing za nakup avtomobilov, izdaja hipotekarne kredite, prodaja zavarovalne produkte in upravlja premoženje za institucionalne vlagatelje in druge premožne stranke.

Izdajanje kreditnih kartic je največji segment v strukturi poslovanja. Leta 2016 je kartično poslovanje banki prineslo 14,5 milijarde dolarjev prihodkov ali 63 odstotkov vseh prihodkov. Bančno poslovanje, namenjeno potrošnikom, je predstavljalo 26 odstotkov vseh prihodkov, medtem ko je enajst odstotkov vseh prihodkov prispeval segment poslovanja s podjetji in upravljanjem premoženja. Leta 2016 je banka ustvarila 23 milijard dolarjev prihodkov in 3,4 milijarde dolarjev čistega dobička. Najbolj dobičkonosen je segment podjetniškega bančništva, ki k celotnemu dobičku prispeva 16 odstotkov.

Strategija rasti banke temelji na organski rasti, kjer povečujejo prihodke in pridobivajo nove stranke z uvajanjem novih produktov, ki so usmerjeni na bolj neposredno bančništvo. Strankam tako omogočajo, da si same ustvarijo videz in grafiko na kreditnih karticah, si glede na potrebe prilagajajo obrestne mere in ročnosti, ter si sami po lastnih potrebah in željah izbirajo različne nagrade, ki jih omogočajo uporabnikom (milje za letalske prevoze, bonuse pri hotelskih verigah, igriščih za golf ipd.).

Konec leta 2014 je banka strateško vstopila v digitalno bančništvo in na trg lansirala aplikacijo Capital One Wallet, ki je kompatibilna z Apple Pay. S tem želijo svoje storitve približati mlajši populaciji, ki je precej bolj dovzetna za mobilne aplikacije kot za klasično bančništvo. Drugi del strategije je rast s prevzemi – leta 2015 so za devet milijard dolarjev od družbe General Electric Co. prevzeli divizijo financiranja zdravstvenih storitev.

Za vlagatelje je banka zanimiva, ker predvsem v ZDA lahko pričakujemo višje obrestne mere, ki za banke pomenijo višje obrestne prihodke. S tega vidika je Capital One ena bolje pozicioniranih regionalnih bank, saj je ravno poslovanje s kreditnimi karticami tisti egment, za katerega analitiki napovedujejo največjo rast v prihodnjih letih. Letos je delnica izgubila več v primerjavi s primerljivimi podjetji, tako da ima po mnenju analitikov delnica družbe višji potencial za rast kot primerljive družbe.