Ljubljana – Nemški RWE ima že večinski delež na več trgih v zahodni Evropi, po Hrvaški pa je vstopil še na slovenski trg. V petih letih so si na, kot priznavajo, razvitem in zelo konkurenčnem trgu, za cilj določili desetodstotni tržni delež. Rasli bodo organsko, ne s prevzemi.
RWE bo na slovenskem trgu začel preprostejšo ponudbo elektrike. Osnovna ponudba bodo letni, dveletni in triletni paketi ter paketi brez vezave, dodali pa so še ponudbo LED-žarnic v paketih Luna in Orion, ki staneta slabih 50 in slabih 65 evrov oziroma 1,39 ali 1,8 evra na mesec. Direktor družbe RWE v Sloveniji Nikola Krečar je povedal, da merijo na ves račun za elektriko, saj se z učinkovitejšo rabo energije zmanjšajo tudi davki, prispevki in omrežnina. »Naši odjemalci bodo na leto lahko prihranili sto evrov in hkrati svojo porabo zmanjšali do 15 odstotkov,« je povedal Krečar. Osnova je povprečna cena elektrike na slovenskem trgu.
Začetek bo težak
Z vstopom RWE na trg električne energije bodo po Krečarjevem mnenju nastale spremembe. Verjame, da bo z njihovim prihodom konkurenca postala še močnejša in da bo njihova prisotnost dolgoročno pripomogla tudi k večji učinkovitosti konkurence.« Verjamem, da bo naš prihod koristen za vse odjemalce, tudi tiste, ki ne bodo pristopili k nam,« je dodal Krečar.
Glavni izvršni direktor RWE za jugovzhodno Evropo Karl Kraus je poudaril, da hočejo postati ena vodilnih energetskih družb v Sloveniji, večkrat pa je poudaril, da je RWE Slovenija slovenska družba, ki ima mednarodno zaledje in največji trgovalni podij v Evropi. RWE je vodilna energetska družba v Evropi, ima 60.000 zaposlenih, 50 milijard evrov prihodkov, z elektriko in plinom pa preskrbuje 24 milijonov porabnikov v 12 državah. Ukvarja se z vsem, od proizvodnje energije do prodaje energentov. Kot primer uspešnega prodora je Kraus navedel Slovaško, kjer so v petih letih dosegli 25-odstotni tržni delež. RWE išče priložnosti tudi drugod v regiji, to so prepoznali tudi v Sloveniji. Kraus je za Delo povedal, da ga je več sodelavcev vprašalo, zakaj hoče vstopiti na majhen slovenski trg, kjer so poleg tega cene nizke, konkurenca pa huda.
Slovenija je zgodba o uspehu
»Zakaj Slovenija? Slovenija je izjemna zgodba o uspehu, stabilna država z dobro razvitim trgom, z rastjo bruto domačega proizvoda in nizko stopnjo brezposelnosti. Trg je z vidika preskrbe z električno energijo zelo liberaliziran, kar ponuja dobre temelje za dobro konkurenco. To je v interesu vseh potrošnikov,« je poudaril Kraus in dodal, da se je RWE odločil, da je zdaj dober čas za vstop na ta trg. »RWE je zaupanja vreden in dolgoročni partner, ki bo v Sloveniji okrepil energetski trg in konkurenčnost,« je prepričan Kraus.
V prvi fazi se bodo usmerili na trgovanje z elektriko za gospodinjstva, nato bodo na vrsti poslovni odjemalci in industrija. Pozneje bodo najbrž začeli ponujati tudi zemeljski plin, vendar o tem niso sprejeli še nobene odločitve. »Ključi cilj RWE v Sloveniji je trgovanje, a bomo na strani proizvodnje odprti tudi za dobre projekte obnovljivih virov energije, je še dodal Kraus. Tudi v Nemčiji se RWE usmerja izključno v projekte obnovljivih virov energije in povečuje njihov delež. Zdaj so pri desetih teravatnih urah zelene elektrike, kar je dovolj za 85 odstotkov slovenske porabe.
Od vrat do vrat
RWE bo sicer v Sloveniji bo Krečarjevih pojasnilih posredno in neposredno omogočil zaposlitev okoli 150 ljudem. Večinoma gre za agente, ki bodo ponudbo RWE predstavljali od vrat do vrat, predviden je tudi klicni center in podporne storitve. Trgovcev v slovenskem RWE ne bo. Tudi Krečarju se zdi cilj deset odstotkov trga ambiciozen, vendar dosegljiv. Pravi, da je v preteklih sedmih letih dobavitelja elektrike zamenjala že polovica Slovencev. Konkurence se ne boji, tudi združevanja slovenskih trgovcev ne.