Viličarje je treba ustrezno pripraviti na zimo

Pregledati je treba akumulator, gume, hladilni sistem, olja v motorju in drugih sklopih, filtre, vžigalne svečke ...

Objavljeno
14. november 2014 17.22
070203-N-7780S-002 Pacific Ocean (Feb. 3, 2007)- Aviation Support Equipment Technician 3rd Class Justin Heagarty inspects an ignition switch during a maintenance check on a forklift in the hangar bay aboard the Nimitz-class aircraft carrier USS John C.
Cveto Pavlin, gospodarstvo
Cveto Pavlin, gospodarstvo
Pred prihodom mraza, najbolje oktobra, najpozneje pa novembra, je treba viličarje temeljito pripraviti na zimo, kar še posebno velja za tiste z dizelskim ali plinskim pogonom. Na zimo dobro pripravljen viličar bo deloval takrat, ko ga uporabnik najbolj potrebuje, manj se bo kvaril in imel daljšo dobo delovanja.

Prihaja zima in nanjo je treba pripraviti tudi viličarje, saj mraz in nižje temperature vplivajo tudi na viličarje ter druge delovne stroje. Viličar bo zaradi mraza težje vžigal, star akumulator v mrazu lahko celo popolnoma odpove. Če je v hladilnem sistemu voda, ta lahko zmrzne in povzroči veliko škodo motorju. Nepotrebno obrabo motorja zaradi slabših mazalnih lastnosti povzroči tudi izrabljeno olje, kar se še posebno pozna pri nizkih temperaturah, ko motor potrebuje dalj časa, da se ogreje na delovno temperaturo.

Pomembno je pregledati tudi gume. Viličarji s slabimi gumami se bodo na dežju, snegu in ledu težje ustavljali, kar povečuje možnost delovne nesreče, ki se pogosto lahko končajo s telesnimi poškodbami udeležencev in gmotno škodo. Na ledeni ali zasneženi podlagi bo viličar tudi teže speljeval, saj se bodo kolesa vrtela v prazno.

Bolje zamenjati zdaj kot pri –10 stopinj Celzija

Pri viličarju je treba pred zimo torej preveriti, ali je v motorju dovolj olja. Če ga ni, ga je treba zamenjati, saj je strošek motornega olja in oljnega filtra zanemarljiv v primerjavi s prednostmi, ki jih prinaša menjava (večja viskoznost, manjša obraba). Proizvajalci viličarjev priporočajo menjavo olja na 250 do 500 delovnih ur, kar je odvisno od proizvajalca in tipa viličarja.

Preveriti je treba raven hladilne tekočine in koncentrat hladilne tekočine (antifriza). Po potrebi je treba zamenjajte hladilno tekočino ali pa doliti koncentrat. Pomembno je, da hladilna tekočina ne zmrzne in da zaradi tega ne nastane škoda. Prav tako je treba preveriti raven drugih olj, jih doliti ali zamenjati. Večina proizvajalcev viličarjev priporoča menjavo olja menjalnika in hidravlike na 2000 delovnih ur. Ob menjavi teh olj je najbolje zamenjati tudi oljne filtre, saj so polni usedlin in umazanije. Preveriti je treba, kdaj so bili nazadnje zamenjani filter goriva, vžigalne svečke (plinski viličar) in zračni filter. Če je od zamenjave poteklo že preveč časa, jih je treba zamenjati. Zračni filter je pogosto dovolj le izpihati.

Preveriti je treba tudi zagonski akumulator ter ga po potrebi zamenjati, bolje zdaj kot pri temperaturi –10 stopinj Celzija, in podmazati gibljive dele (teleskop, vpetje vilic, premo ...) in za to uporabiti ustrezna maziva.

Splošni nasveti za boljšo rabo viličarja

Viličar naj bo čez noč po možnosti v zaprtem in ogrevanem prostoru. Električni viličar naj čez noč nikoli ne ostane na mrazu, saj se lahko zmanjša zmogljivost baterije in nastanejo trajne poškodbe. Priporočljivo je, da motor viličarja teče najmanj 15 minut na mestu, preden začne obratovati. Tako se bo motor segrel na delovno temperaturo, segrela se bodo tudi olja in hidravlika bo delovala veliko bolj tekoče. S takšno uporabo se ne bodo poškodovali vitalni deli viličarja. Ta način priprave viličarja na začetek obratovanja je priporočljiv tudi v toplejših dneh.

Tudi v hladnih dnevih je treba vsak dan pregledati brezhibnost viličarja in tako preprečiti marsikatero poškodbo, hujšo okvaro in celo nesrečo. Prav tako je mogoče pozimi z uporabo dodatne opreme povečati učinkovitost in vsestransko uporabnost viličarja ter preprosto povečati število funkcij, ki jih viličar lahko opravlja.

Uporabnost viličarja je mogoče povečati, na primer s snežnimi verigami in plugom. Snežne verige olajšajo delo na zasneženih površinah, snežni plug pa poveča uporabnost viličarja, vendar je treba biti pri tem pozoren in upoštevati omejitve viličarja. Pozimi bo delo viličaristu olajšala zaprta kabina z gretjem, ki bo tudi izboljšala njegovo počutje in zmanjšala tveganje za bolniški izostanek.