Z Avrigom Klarič do druge polovice Izletnika

V Slovenskih železnicah ocenjujejo, da je bila njihova ponudba popolna in ugodnejša od Adventurine.

Objavljeno
25. november 2015 18.30
Aleš Stergar
Aleš Stergar

Ljubljana – Zavarovalnica Triglav je družbi Adventura prevozi za 14,2 milijona evrov prodala 97,31-odstotni delež družbe Avrigo. Prodaja bo zaključena po pridobitvi soglasja varuha konkurence, predvidoma v prvi polovici prihodnjega leta.

V Triglavu pojasnjujejo, da prevozništvo ni v skladu s strategijo skupine in da je prodajo napovedala že v začetku letošnjega leta družba Triglav Naložbe, ki je bila letos vključena v matično podjetje. Prodajni postopek novogoriškega Avriga so po neuspešnem prvem krogu obnovili julija letos, družba »Adventura prevozi pa je bila edina ponudnica, ki je oddala brezpogojno in zavezujočo ponudbo skladno s procesnim pismom,« so zapisali v Triglavu.

Adventura prevozi v lasti Darka Martina Klariča je bila s 7500 evri ustanovnega kapitala v sodni register vpisana 15. septembra 2015. Na vprašanje, kakšno je zagotovilo, da družba sredstva za kupnino, so v Triglavu pojasnili, da konkretnejših podatkov glede vseh elementov sklenjene pogodbe s kupcem, na primer o jamstvu za plačilo kupnine, ne morejo posredovati, saj so predmet pogodbenega odnosa in jih obravnavajo z ustrezno zaupnostjo. Zagotavljajo pa, da so kot običajno pri sklepanju svojih prodajnih pogodb in skladno z dobro poslovno prakso zagotovili ustrezen pravni okvir za izvedbo posla.

Razočarani železničarji

V Triglavu informacij o drugih ponudnikih ne komentirajo, zato pa so bolj razočarani v Slovenskih železnicah, katerih generalni direktor Dušan Mes je v nedavnem pogovoru za Delo dejal, da so SŽ podale zavezujočo ponudbo in da je prihodnost javnega prevoza v Sloveniji absolutno v kombinaciji avtobusov in vlakov glede na geografsko razčlenjenost države najbolj logična rešitev s hrbteničnim železniškim potniškim prometom. Dodajmo, da je največji cestni prevoznik pri nas Arriva, ki je v lasti nemških železnic in ki je prav te dni uspešno prevzela Alpetour.

V SŽ so včeraj ocenili, da je bila njihova zavezujoča ponudba ustrezna in skladna z navodili oziroma zahtevami prodajalca. Pojasnjujejo, da so 25. avgusta letos oddali nezavezujočo ponudbo, 19. oktobra pa prvo zavezujočo ponudbo, ki jo je Triglav po navedbah SŽ ocenil kot ustrezno in veljavno.

Po vabilu v nadaljnji postopek prodaje so SŽ 20. novembra oddale izboljšano zavezujočo ponudbo, skupaj z usklajeno kupoprodajno pogodbo ter soglasjem nadzornega sveta družbe, v kateri so bili »izboljšani komercialni elementi nameravane transakcije.« V SŽ poudarjajo, da je bila njihova ponudba nedvoumno višja od 14,2 milijona evrov. Neuradno naj bi šlo za 14,8 milijona evrov. V SŽ sedaj poudarjajo, da so imeli vsa ustrezna soglasja poslovodstva in nadzornega sveta družbe, na izrecni poziv Triglava pa so kot možen predhodni pogoj v pogodbo vključile tudi soglasje SDH.

Kakorkoli. Kupec Avriga, ki je že pred leti vključil idrijski Integral Primorska, v njegovi skupini pa so še kočevski Integral Stojna, cerkniški Integral Notranjska in Integral Zagorje, od letos pa je Avrigo tudi polovični lastnik celjskega Izletnika, ki je skoraj štiripetinski lastnik prevaljskega Koratura, je Darko Martin Klarič, ki je sicer že tudi polovični lastnik Izletnika, za katerega sta on in Avrigo menda odštela vsak po 1,6 milijona evrov.

Dela ne bo zmanjkalo

Darko Martin Klarič, najbolj znan kot ustanovitelj družbe Media Publikum, katere lastnica je njegova družba Adventura, je sicer skupaj s sinom Tilnom tudi letos na Managerjevi lestvici najbolj premožnih Slovencev – z ocenjenimi 22,8 milijoni evrov premoženja sta tokrat na 46. mestu.

Ob nakupu Avriga je Darko Martin Klarič za Delo izjavil, da je pridobil dobro vodeno in uspešno podjetje. Misli, da bo nakup koristil tako Avrigu kot Izletniku, ki sta že zdaj lastniško povezani in sodelujeta. Klarič se zaveda, da ima družba Avrigo skupaj z Izletnikom pomembno vlogo v slovenskem potniškem prometu in čuti predvsem veliko odgovornost do potnikov.

Darko Martin Klarič zagotavlja, da bo kot lastnik naredil vse, da se bosta obe družbi dobro razvijali in šli v korak s časom. Prednostna naloga bo priprava strategije poslovanja za prihodnja tri leta, za kar bo odgovorno vodstvo obeh podjetij, seveda pa bo kot lastnik aktivno sodeloval. V potniškem prometu vidi »še veliko izzivov in sinergij, tako da dela ne bo zmanjkalo.«