Z nakupom kdaj udarimo mimo

Potrošniki nas sprašujejo, ali lahko vrnejo izdelek, ki nima napake, a so po nakupu ugotovili, da jim ne ustreza.

Objavljeno
17. november 2011 15.52
Posodobljeno
18. november 2011 14.00
Svetovalna pisarna ZPS
Svetovalna pisarna ZPS
Pogosto nas potrošniki sprašujejo, ali lahko vrnejo izdelek, ki sicer nima napake, a so po nakupu ugotovili, da jim iz različnih razlogov ne ustreza. Težava se pojavi tudi ob nakupu daril, če obdarjencu darilo ni všeč ali pa če tak izdelek že ima. Kaj lahko storimo? Med potrošniki vlada prepričanje, da jim mora prodajalec vrniti kupnino ali zamenjati kupljeni izdelek v roku osmih dni. A to ni res. Zakon o varstvu potrošnikov to določa le, če ima izdelek napako. Ko pa želimo vrniti brezhiben izdelek, je le od poslovne prakse prodajalca odvisno, ali ga bo zamenjal, nam izdal dobropis ali pa nam vrnil kupnino. Rok za vračilo brezhibnega izdelka je ponavadi osem dni. Priporočamo, da potrošnik že pred nakupom preveri, ali je to sploh možno, v kakšnem roku in kako bo prodajalec to storil.

V praksi prodajalci največkrat ponudijo nakup drugega izdelka ali pa izdajo dobropis. Zadnje pomeni, da bomo v določenem roku pri istem prodajalcu kupili drug izdelek v enaki vrednosti, torej bomo nakup odložili. Svetujemo: bodite pozorni na rok veljavnosti dobropisa. Ob nakupu shranite račun, saj boste le tako dokazali, kdaj in kje ste kupovali. Previdno pa ravnajte tudi z embalažo, saj morda prodajalec ne bo hotel sprejeti izdelka v poškodovani embalaži.