Za prodajo Embe več scenarijev

Leto po prodaji Mercator je pogajanja za Intersport končal brez dogovora o prodaji.

Objavljeno
17. junij 2015 20.26
Mercator Ljubljana 17.6. 2015
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Ljubljana – Na redni skupščini se bodo danes sestali delničarji Mercatorja. V največjem trgovcu so se v zadnjem letu dni lotili intenzivnega prestrukturiranja osnovne dejavnosti, nadaljujejo tudi z odprodajami poslovno nepotrebnega premoženja – najdlje je prodaja Pekarne Grosuplje belokranjski družbi Don Don.

Kot pravijo bolje obveščeni, bi bila lahko prodaja Pekarne Grosuplje končana v nekaj tednih. Pred tem mora biti na strani kupca izpolnjeno še nekaj pogojev, kot je denimo pridobitev soglasij varuhov konkurence v regiji, tudi slovenskega AVK, kjer je Don Don priglasil koncentracijo v začetku maja. Še bolj pomembna za kupca je 8 milijonska dokapitalizacija s strani finskega sklada KJK Capital, ki bo Don Donu pomagal pri širitvi s svežim kapitalom. Slišati je, da bi bila lahko dokapitalizacija končana do konca meseca.

Intersport ostaja pod okriljem Mercatorja

S prodajo Pekarne Grosuplje se Mercator (oz. Agrokor) umika iz pekovske dejavnosti, napovedanega umika s trga športne opreme, na katerem nastopa prek hčerinske družbe Intersport, pa kaže, da še nekaj časa ne bo. Čeprav je Mercator Intersport uvrstil med poslovno nepotrebno premoženje, so se pogajanja s potencialnimi kupci končala brez dogovora o prodaji – razlog naj bi bil razkorak med pričakovanji prodajalca in kupcev glede kupnine. »Poslovanje Intersporta je dobro in se iz leta v leto izboljšuje kljub krizi, ki se odraža v potrošnji v regiji. Intersport je najmočnejša blagovna znamka na področju trgovine s športno opremo v tem prostoru, saj je v vsej regiji v lanskem letu ustvaril skoraj 80 milijonov evrov prihodkov, kar pomeni tri odstotno rast glede na leto poprej. Trenutno v regiji deluje v 86 lastnih in 8 franšiznih prodajalnah, zato verjamemo, da lahko Intersport s ciljem maksimiranja vrednosti gradi svojo prihodnost v regiji v okviru skupine Mercator,« sporočajo iz trgovca. Po poročanju Dnevnika so se za Intersport zanimali trije kupci, angleški Sport Direct, srbski Triple Jump in nemška izpostava Intersporta.

Bo Emba prodana po delih ali v celoti?

Več scenarijev v igri naj bi bilo tudi za prodajo Mercator Embe (v stoodstotni lasti Mercatorja od leta 2007), kjer prodajalci trenutno tehtajo, ali prodati prehrambeno družbo v celoti ali po delih – omenja se možnost, da bi najprej poiskali kupca za program kave, ki je znan po blagovnih znamkah Santana in Loka kava. »V Atlantic Grupi nismo zainteresirani za to konkretno akvizicijo. Seveda sistematično spremljamo dogajanja v naši neposredni bližini, vendar so trenutno naše ambicije in aktivnosti usmerjene k internacionalizaciji poslovanja, primarno na področje zahodne oziroma stare Evrope,« odgovarjajo v Atlantic Grupi, ki je z nakupom Droga Kolinske pod svoje okrilje dobila tudi blagovno znamko barcaffe. Akterji iz prehrambene industrije zato ugibajo, ali bi prodaja Embe po delih lahko privabila vodilnega hrvaškega proizvajalca kave družbo Franck, ki naj bi si prizadeval okrepiti prodajo v Sloveniji. Franck je letos vstopil v tekmo za nakup Žita, a je ta na koncu padel v roke Podravke.