Jesenice – Jure Dolinšek je v domači garaži razvil prototip hitrosestavljivega čolna. Projekt bodo konec tega tedna uvrstili na spletno platformo za zbiranje zagonskega denarja Kickstarter, kjer želijo zbrati 120.000 dolarjev, s katerimi bi financirali začetek proizvodnje lahkega plovila.
Zamisel je nastala iz potrebe, je včeraj ob predstavitvi tri metre dolgega čolna origo boat na Savi Dolinki povedal Jure Dolinšek, ki je kot ribič desetletja lovil iz čolna. »Z običajnimi čolni sem imel vedno težave, saj so se na čolnih, ki sem jih puščal ob rekah, neprestano izživljali nepridipravi. Profesionalno se ukvarjam s plastiko in tako je nastala zamisel za čoln, ki bi ga pripeljal na reko, ga sestavil in ga po koncu ribolova odpeljal domov,« je razložil.
Jure Dolinšek pravi, da je osnovno zamisel za sestavljivo plovilo razvijal osem let, financiral pa ga je z lastnimi prihranki. Nastal je prototip, ki je nepotopljiv in hitrosestavljiv, saj ga je mogoče brez večjega napora sestaviti v 15 minutah. Prihodnji mesec bodo predvidoma opravili še testiranja za pridobitev ustreznega certifikata plovnosti, ki jim bo omogočil začetek proizvodnje in prodaje plovil v trgovinah.
Čoln, izdelan iz razgradljive plastike ABS z nosilnostjo do okoli 300 kilogramov, je mogoče gnati z motorjem (električnim ali bencinskim), z vetrom (jadra) ali z vesli. Lupina čolna je narejena iz enega kosa. Prednosti čolna so skoraj ničelni stroški vzdrževanja, skladiščenja in transporta. Dolinšek je izpostavil še stabilnost, prostornost in enostavnost upravljanja, verjame še, da bo dolga tudi življenjska doba čolna. »Sestavil sem ga že tristokrat in z njim vozil že vsepovsod, pa se čolnu to komaj kaj pozna,« je zadovoljen s trpežnostjo. Zato je prepričan, da bo poleg ribičev zanimiv tudi za pustolovce, raziskovalce, potapljače pa tudi družine. Primeren je za priobalna območja. Prodajna cena čolna bo predvidoma 2300 evrov.
Na spletni platformi kickstarter bi radi zbrali 120.000 dolarjev, kolikor jih bosta po oceni stala zagon proizvodnje in izdelava do sto plovil. Na mesec bi po zagonu proizvodnje sprva lahko izdelali nekaj sto plovil, če bi bilo zanimanje kupcev večje, bi proizvodnjo lahko razširili na do pet tisoč kosov na mesec. Kot je dejal Luka Dolinšek, ki očetu pomaga pri promociji čolna, konkurenca na tem področju ni velika, saj sta na svetu le dva proizvajalca podobnih plovil, povpraševanje pa močno presega ponudbo.